חוזה זיכיון
זכיינות היא צורה מקובלת למדי של הקמת עסקים: בארה"ב מחצית מכלל העסקים הקמעונאים פועלים בשיטה זו, ובארץ 4.5% מהעסקים הם בזכיינות
© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved
זכיינות היא צורה מקובלת למדי של הקמת עסקים: בארה"ב מחצית מכלל העסקים הקמעונאים פועלים בשיטה זו, ובארץ 4.5% מהעסקים הם בזכיינות
בסקר שערכה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה בשנת 2014 דיווחו 4.5% מכלל בעלי העסקים במשק כי הם פועלים בתנאי זכיינות,
קניית זיכיון היא עסקה כלכלית ומשפטית מורכבת, שחובה לבחון היטב בטרם משלימים אותה, גם אם מדובר ברשת משגשגת שכבר הפכה זכיינים אחרים לבעלי עסקים מצליחים.
העולם העסקי בימינו מתאפיין בדינמיות רבה, כשמצד אחד מדי שבוע נפתחים כמה מאות עסקים חדשים ומצד שני לא מעט עסקים נפלטים מהשוק.
מכירת עסק פעיל, בין אם הוא משגשג ובין אם הוא נקלע לקשיים, היא ברוב המקרים עסקה מורכבת מאוד.
לסעיפי אי-התחרות חשיבות רבה עבור רשתות הפועלות בזכיינות ותפקידם הוא מניעת "בריחת" הידע הנצבר של הרשת.
עסק אשר רוצה להפוך לעסק בזכיינות נדרש על פי רוב להכין תוכנית עסקית.
רשתות בתי קפה וקונדיטוריות מלווים וילוו אותנו כל חיינו. רשת רולדין הוקמה במטרה לשכפל הצלחתה של קונדיטוריה.
הסכמי הסחר החופשי באיחוד האירופאי מאפשרים התפתחות מואצת בכל תחום דיני הזכיינות.זכיינות בתוך אירופה עצמה כמעט ואינה נדרשת לאישורים מיוחדים,
במהלך חיינו אנו נחשפים להסכמים רבים, שרובם מגיעים אלינו בפן הכלכלי.
אחד מהמקומות בהם אנו כישראלים אוהבים מאוד לבקר הוא הקניון.
במטרה לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי, רשתות רבות מבקשות לפרוץ את גבולות מדינתנו הקטנה ופותחות סניפים במדינות אחרות (לדוגמה: סופרפארם, ארומה, סבון של פעם).
עסקים ישראלים רבים מבקשים להעתיק את ההצלחה של רשתות בינלאומיות ומפעילים סניפים באמצעות זכיינים (ובין היתר, ארומה, קופיקס, לאקה, רי-בר, דרינק פוינט, רנואר, מתאים לי ועוד).
הסכם זכיינות כולל, בין היתר, את הנושאים הבאים: פרטי המתקשרים, טיב ההתקשרות, התמורה עבור השימוש בסימני המסחר ובשיטות העסקיות של החברה המזכה, הסכם סודיות, ערבויות, הסכמי אי תחרות, סנקציות בגין הפרה של ההסכם או חריגה מתנאי הזיכיון ועוד.
1. מצד אחד ניהול עסקים עצמאיים, מצד שני קבלת תמיכה מקצועית ולייווי תהליך הזכיינות.
שיטת הזכיינות מגלגלת כיום מחזור של כטריליון דולר בשנה בארה"ב וכ-80 מיליארד יורו באירופה. מהי השיטה?
רוצה שהעסק שלך יתחיל להכניס סכומים גבוהים פי כמה מבעבר? אם תוך כדי קריאת שורות אלה,
הסכמי זכיינות טומנים בחובם הזדמנויות מצוינות לבעלי עסקים, המבקשים לעשות שימוש במוניטין ובידע שצבר מותג עולמי על מנת להביאו אל נחלת הציבור.
מטרתו של כל עסק בכל מקום בעולם היא בסופו של דבר, להרוויח כסף.
בכל רגע נתון, ישנם אמצעים לחיפוש עבודה ברחבי הגלובוס לכל הגילאים ומשני המינים.
שיטת הזכיינות הינה שיטת מסחר בה חברה מזכה מעניקה לחברה אחרת או לאדם פרטי, בתמורה לתשלום, להשתמש במותג שבבעלות החברה למטרות מכירת שירותים ו/או מוצרים.
ברבות ממדינות ארה"ב קיימת רגולציה ענפה בתחום דיני הזכיינות, אשר מאפשרת את גידול ענף הזכיינות באופן בריא וסיסטמטי. הרגולציה בנושא זכיינות משתנה בארה"ב ממדינה למדינה.
זכיינות היא שיטה עסקית על פיה מקבל אדם רישיון זכיינות הכולל אישור לשימוש בסמל מסחרי של מותג, או בשיטות עסקיות שפותחו על ידי המחזיק בכוח למתן התרי זכיינות לצורך שימוש בשיטה זו.
פריצה לתוך השוק הבינלאומי דורשת התארגנות עסקית מהמסד- על החברה לנתב ממקורות ומוצרים לעבר מדינה זרה ממיקומה ובסיס האם שלה.
רשתות בינלאומיות שחדרו לארץ החל בשנות ה- 80 וה- 90 של המאה ה- 20, הביאו לשינוי בדפוסי חשיבה מקובלים דאז והכניסו את תחום הזכיינות לפעולה בארץ.
אפשרות קיימת, היא רכישת זכיינות על סניף של עסק קיים. זכיינות היא אופציה בה בוחרים אנשים רבים שרוצים להיות בעלי עסק תוך הקטנת הסיכונים.
המילה זכיינות נגזרת מהמילה "זכות" וכשמה כן היא – זכות המועברת מגורם עסקי אחד לאחר.
כמו נישואין כך גם זכיינות – הקשר בין בני הזוג רצוף מהמורות, אתגרים, רגעים טובים ורגעים טובים פחות.