a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

כיצד הופכים מעסק למוכרי זיכיונות?

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > כיצד הופכים מעסק למוכרי זיכיונות?

כיצד הופכים מעסק למוכרי זיכיונות?

מטרתו של כל עסק בכל מקום בעולם היא בסופו של דבר, להרוויח כסף. אנשים פרטיים או קבוצות בכל מקום ברחבי הגלובוס, אך במיוחד בעולם המערבי המתועש, מקימים עסקים מדי יום ולילה עם כל הכוונות הטובות להצליח ולשרוד את העולם העסקי בעל השיניים החדות וגלימת הקפיטליזם.

בכדי שהעסק שהקמת בזיעת אפך יצליח, עליך להציב מטרות ולצייר תרשים זרימה שיהווה לך תכנית פעולה להצלחתו של העסק. בלי תכנית פעולה כזו, סביר להניח שדרכך תאבד לך לא רחוק מקו הזינוק. הצבת מטרות היא שם המשחק בכל הקשור להצלחתו של העסק שלך. הגעת למטרה הראשונה? אתה יכול לסמן V על הצלחת העסק ולהישען אחורה על הכיסא בחיוך. אולם חכה! אל תישען יותר מדי לאחור. עלי הדפנה יכולים אמנם להיות מקום חמים ונוח אך רק למנוחה קצרה. עסק מצליח צריך להמשיך ולפתח.. הפוך את העסק שלך למפעיל זכיינות והרחב אותו למקומות נוספים בכפר הגלובלי המתגבש שלנו.

זכיינות – סולם להצלחה

כפי ששרטטת תכנית פעולה מפורטת להקמת העסק המצליח שלך, עליך לצייר תכנית אחרת הכוללת מטרות לאורך הדרך בכדי שהעסק יוכל להפוך גם למוכר רשיונות זכיינות. כאשר המטרה הניצבת לנגד עיניך היא הפיכה למוכר זכיינות עליך להבין שחשיפת העסק שלך על שלל מרכיביו (וסודותיו המסחריים) בפני שווקים שונים במדינה שלך או ברחבי העולם רק תלך ותגבר. לכן, חשוב שתבדל את השירות או המוצר המיוחד שאתה מציע למכירה בעסק שלך על ידי מיתוג קפדני וייחודי שלא ישאיר מקום לניחושים באשר לבית היוצר ממנו הוא הגיע. את הרישום ניתן לבצע במשרד רשם סימני המסחר או רשם הפטנטים ורק לאחר שביצעת את המיתוג והשרשת את סימן ההיכר שלך בחוק ובשוק הרלוונטי, תוכל לפנות לפרסום הצעתך למכירתרישיונות זכיינות עבור העסק שלך עם ראש קצת יותר שקט מפני גנבי מחשבות ויצירות. המותג של בית העסק שלך יהיה כמובן גם המותג של הזכיינות שתמכור ואשר יפעילו את העסק שלך בסניפים במקומות השונים, שכן אתה מעוניין שלקוחות פוטנציאליים יוכלו לשייך את המוצר או השירות לבית העסק שלך, האבא של כל הזכיינות. דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא להכין ספר הדרכה למען הזיכיון שיפרט קודם כל את חזון העסק שלך שאתה מעוניין שהזיכיונות שתמכור יעבדו לפיו וכן את כל סעיפי התפעול השונים שדרושים בכדי לתחזק ולשמור את העסק שלך בסטטוס ‘הצלחה’. בכדי לוודא שספר ההדרכה יכלול את כל התחומים וההיבטים ושאף פרט קטן לא יישכח (הרי חוסר של בורג קטן אחד במנוע יכול לגרור את השבתתו) עליך לשכור את בעלי המקצוע הרלוונטיים שיתנו מענה להיבט המשפטי, הכלכלי, החברתי וכד’.

מוכרי זכיינות הם בעצם מוכרי חלומות

לאחר שביצעת את כל ההליכים הפורמליים וחתמת על ההסכמים הדרושים מול היזם הפרטי או החברה שקנו רישיון זכיינות לבית העסק שלך, ולאחר העברת ספר ההדרכה בטקס מעורר יראת כבוד, תוכל לשלב ידיים ולהביט בהנאה על הנקודות הצבעוניות במפה, אשר מייצגות את המקומות בעולם בהם מופעל חוזה הזכיינות שלך. זכור שבעצם הגשמת חלום עבורך בדמות מכירת רישיונות זכיינות, אתה גם מגשים חלומות לאנשים אחרים שרצו לנהל עסק מצליח כמו הגדולים.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן