a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

האם כדאי לשכור עו”ד המתמחה בזכיינות?

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > האם כדאי לשכור עו”ד המתמחה בזכיינות?

האם כדאי לשכור עו”ד המתמחה בזכיינות?

זכיינות היא שיטה עסקית על פיה מקבל אדם רישיון זכיינות הכולל אישור לשימוש בסמל מסחרי של מותג, או בשיטות עסקיות שפותחו על ידי המחזיק בכוח למתן התרי זכיינות לצורך שימוש בשיטה זו.

זכיינות היא דרך נפלאה עבור יזם צעיר להתוודע לשיטות עבודה או לקבל על עצמו להפעיל מותג קיים, כך שהוא יכול לפתוח עסק קיים תוך כדי סיכון מינימאלי. זכיינות היא שיטה שמוקבלת בעולם כבר עשרות שנים וראשיתה באמצע המאה התשע שעשרה כאשר ייצרן מכונות התפירה “זינגר” ביקש להגדיל את ההפצה של המכונות ונתן את אישורי ההפצה לזכיינים מטעמו. על מנת לשמור על שם המותג, בעלי רישיונות זכיינות אמורים לעמוד בבדיקות תקופתיות כדי להבטיח כי הגדרות האיכות של המותג נשמרות אצל כל הזכיינים

חוזה זכיינות סטנדרטי

חוזה זכיינות סטנדרטי יגדיר לרוב את חובותיו של הזכיין מבחינת תקן האיכות של המותג והתשלומים התקופתיים שעליו לשלם כדי להחזיק בשם המותג. מבחינת נותן הרישיון לצורך זכיינות נקודתית החוזה יגדיר את משך הזמן בו יכול הזכיין להחזיק במותג, אפשרויות להארכת חוזה זכיינות במידת הצורך והתחייבויותיו של בעל המותג לגבי הדרכה מקצועית למחזיק ברישיון זכיינות מטעמו ועובדיו. במותגים גדולים שמנוסים בהפעלת רישיונות זכיינות מטעמם יהיה מדובר לרוב בחוזה אחיד שלא ניתן לשינויים. אולם זכיין חסר ניסיון יעשה בחכמה אם יתייעץ עם עו”ד – נוטוריון מומחה לתחום שסיים את לימודי משפטים וקיבל הסמכה לאחר שעבר בחינות לשכה כדי להבטיח לעצמו נקודת יצאה במידה וירצה.

זכיינות מול גורמים בחו”ל

בכל מקרה כזה כדאי במחלט לגשת לעו”ד המומחה לתחום שלזכיינות בטרם חתימה על החוזה. חוקים משתנים ממדינה למדינה ולעיתים אף התוך המדינות עצמם ומדובר בחוזים מסועפים. גם חוזה זכיינות סטנדרטי עבור המדינה ממנה יצא, יכול להיתקל במהמורות חוק כאשר בעלי רישיונות זכיינות הם ממדינות אחרות, עקב חוקי מיסים, החזרי מס והעברות סחורה שונים ועל כן מומלץ לא רק לבחור בעו”ד המומחה בתחומי זכיינות באופן כללי, אלא עו”ד המכיר היטב את חוקי המדינה הספציפית ממנה יצא חוזה הזכיינות מדובר. עו”ד המנוסה היטב בחוזי זכיינות יכול לבדוק התאמת חוקים מסוימים לישראל למנוע מבעל הרישיון חתימה על חוזה שייצר את צעדיו.

כיצד לבחור עו”ד לייצוג בחתימה על חוזה זכיינות

הדבר הכי טוב בבחירת עו”ד מומחה לענייני זכיינות הוא ,כמובן, המלצות, אם אתם עומדים בפני חתימה על חוזה זכיינות כלשהוא בתחום בו כבר קיימים זכיינים בארץ, פנו אליהם ובקשו להתייעץ עם העו”ד שייצג אותם העת חתימת החוזה. היום יש מגוון רחב של עורכי דין שהוכשרו באוניברסיטה או בלימודי משפטים לתואר ראשון אונליין להעזר בהם יכול לקדם אתכם מאוד ולדאוג שתישארו בטוחים בכל שלב בדרך, מפתיחת העסק עד סוף פעילותו. וחשוב מאוד למצוא עורך דין שמתמצא הייטב בזכיינות. מדובר בצעד יעיל שכן אותו עוד כבר מתמצא בחוזה הספציפי לאותה חברה ותידרש ממנו עבודה מעטה מאוד, שעיקרה הוא בדיקה שלא התקיים שינוי מהותי בחוקים מאז חתימת החוזה הקודם. גם כאשר מדובר בחוזה זכיינות בתוך ישראל, בעיקר כאשר המבקש לחתום הוא זכיין לא מנוסה, ניתן יהיה לבדוק את החוזה דרך המרכז הישראלי לזכיינות.

אתרים נוספים: עו”ד פלילי

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן