a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות: אסטרטגיה עסקית לפריצה לשוק בינ”ל

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות: אסטרטגיה עסקית לפריצה לשוק בינ”ל

זכיינות: אסטרטגיה עסקית לפריצה לשוק בינ”ל

פריצה לתוך השוק הבינלאומי דורשת התארגנות עסקית מהמסד- על החברה לנתב ממקורות ומוצרים לעבר מדינה זרה ממיקומה ובסיס האם שלה. זכיינות בינלאומית הפכה לאט לאט לכלי החזק ביותר על מנת להפוך את החברה לבעלת ערך בעולם השיווק הבינלאומי.
מתן זיכיונות מאפשר הזדמנות למנף את המידע על השוק המקומי לשוק הבינלאומי ומהווה את אחת האסטרטגיות הנפוצות ביותר להרחיב את השוק אל מיקומים גיאוגרפיים חדשים. בכל הנוגע לאסטרטגיות זיכיונות צריך להסתכל על המצב ולשקול אותו במאזניים של רווח מול הפסד, לזהות את יתרון מותג ואת מה שיכול להביא להצלחתו הפנומנאלית.

שיפוץ הוא אחד המרכיבים העיקריים של אסטרטגיית זיכיונות מוצלחת. זה מאפשר לבצע הרחבת העסק ללא השקעה כספית מאסיבית. הדבר מסייע  בצמצום הסיכונים הפיננסיים המעורבים.יש רשימה של דברים בסיסיים שצריכים לבחון אותם  לפני התכנון מתוך אסטרטגיה של זכיינות מוצלחת .העיקרי ביניהם הוא  לבדוק מהי  מהירות הצמיחה, ההתפתחות הגיאוגרפית, ניהול צוות וכו’. התהליך צריך גם לשמור על תוכנית הפריסה של שירותי התמיכה של הזכיינים ועל המבנה וכן לקחת בחשבון עמלות מעורבות.

בכל הנוגע לאסטרטגיית זכיינות אמינות צריכה להיות שם המשחק. צריך להשקיע במותג על מנת להפוך את המוצר לפופולארי. מערכת ניהול מנוסה בעלת היסטוריה צריכה  לגבות אותו. ארגונים צריכים לפתח תוכנית ייחודית כי השוק תחרותי. זו צריכה להיות נקודת מכירה חזקה למוצרים של החברה. האסטרטגיה צריכה להיות טובה מספיק כדי לספק תשואה גבוהה עבור ההשקעה. 20-25 אחוזים של רווח זו תמורה  שיכולה לפתות את הטובים ביותר בזכיינים. האסטרטגיה צריכה להיות פשטנית עד היסוד. הליך מסובך של זכיינות לא יכול למשוך לקוחות רבים. הסיבוכים המשפטיים הכרוכים הם משהו שיש להבין אותו היטב ולטפל בו התאם. חוקי זיכיון הם שונים במדינות שונות. ארגון עסקי צריך להתייעץ עם עורך דין כדי להתמודד עם הסיבוכים הכרוכים.

זכיינות שמתוכננת כראוי היא הדרך הטובה ביותר לפרוץ בהצלחה אל הזירה של שוק הבינלאומי. היא מספקת לארגון הזדמנות מעולה לרכישת זכויות על כן כדאי להציע לזכיינים עבור זכיינות בתוך אזור גיאוגרפי מוגבל תמורה הולמת. היתרון העיקרי של סוג זה של הזכיינות בכך שהיא מאפשרת גידול ערכי  ללא דרישה כספית גדולה מן המשקיעים.ההסכם במערכת הזכיינות צריך להיות ברור ומוגדר היטב ולהגדיר באופן קוהרנטי את התמורה לזכיין מבעוד מועד על מנת למנוע אי נעימויות וסיבוכים משפטיים.. זכיינים מקומיים יכולים להפיק  יתרון מהכרתם  את הסביבה המקומית והקשרים העסקיים שיש להם בה. ידע מפורט אודות השוק המקומי כמו שפה ומנהגים, יכול לסייע בהקמה מהירה של העסק. הזכיין הראשי צריך להביא את הכישורים הרצויים אל השולחן בזמן והחברה  צריכה לדעת איך להפיק מהם תועלת בהצלחה.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן