a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

כיצד להעריך תוכנית הפעלת זיכיון?

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > כיצד להעריך תוכנית הפעלת זיכיון?

כיצד להעריך תוכנית הפעלת זיכיון?

בכל רגע נתון, ישנם אמצעים לחיפוש עבודה ברחבי הגלובוס לכל הגילאים ומשני המינים. אנשים רבים בקרב מחפשי העבודה הללו מחפשים לא רק מקור פרנסה יציב וטוב אלא גם כיוון חדש לחיים שלהם, מקום עבודה אשר יהיה להם גם פרנסה וגם בית.

מקום בו יוכלו ליהנות ממלאכתם ולא רק להביט בשעון לאורך היום ולנסות להזיז את המחוגים מהר יותר בכוח המחשבה. הודות לכך שהגלובוס שלנו מצטמצם והולך מבחינה וירטואלית, אפשרויות התעסוקה הפתוחות בפנינו כיום הן כמעט בלתי מוגבלות חיפוש עבודה עד שניתן להגיד שהכל תלוי בך. הכל תלוי בבחירה שתעשה ובכיוון שתבחר ללכת בו. לאחר שעמדת והתלבטת ארוכות מול העמוד הגבוה המחזיק עליו את שלטי ההכוונה לתחומי התעסוקה השונים, בחרת סוף סוף בתחום שהכי מדבר אליך, בתחום שהכי מעניין ומושך אותך. סביר להניח שקיימיםעסקים וחברות העוסקים בתחום זה. נכון, במידה ויש באמתחתך את האפשרות הכלכלית להקים עסק מתחרה תוכל תמיד להעמיד עסק ולקוות שהוא יהיה שחקן פעיל שיאפיל על שאר בתי העסק בתחום. אולם, מדוע לך לשים את מעותיך על קרן הצבי ולהסתכן באיבוד כל חסכונותיך והשקעותיך תמורת האפשרות הקלושה להגשמת חלום בדמות פתיחת עסק משלך? אם אתה רוצה להיות הבוס של עצמך ולנהל עסק מצליח בלי כאב הראש הכרוך בחבלי הלידה של עסק חדש, אתה יכול לפנות לזכיינות. אולם שים לב, לא כל תחום בזכיינות יתאים עבורך ולפני שתתחייב בפני חברה מסוימת ותקנה ממנה זיכיון, בדוק שתכנית הכשרת הזכיינים שלהם מספיק טובה ומושקעת, כדי שלא תמצא את עצמך בעוד כמה שנים בנקודת ההתחלה במקרה הטוב…

זכיינות – שאלות חשובות

ודאי יצא לך להתוודע למונח ‘שאלת קיטבג’. ובכן, שכח ממנה. בבואך להעריך את טיבה של תכנית הכשרת זכיינים בחברה שבה אתה מעוניין להיכנס כזכיין, עליך להיכנס למוזת השאלות. ערוך את כל הבירורים האפשריים לפני שאתה משרבט את חתימתך המורכבת על נייר המכתבים של החברה. קודם כל, שאל מי אחראי על הזכיינים בחברה ו-וודא שיהיה זמין עבורך לאורך העבודה המשותפת. לאחר מכן, עליך לדאוג שתקבל לידך עותק מספר ההדרכה של החברה הכולל הסברים מפורטים וידידותיים לקריאה על המוצר או השירות שהחברה מעניקה ועל הסכם הזכיינות אשר אתה, בתור המפעיל שלה, תמכור את מוצריה. דבר חשוב נוסף שתצטרך לשלוף מקיטבג השאלות שלך הוא אילו עובדים עליך לאתר ולשכור, על פי אילו פרמטרים ואיזו הכשרה עליך לתת להם כרוכש רישיון הזכיינות ייתכן ופרטים אלו מצויים בספר ההדרכה אך אם לאו, יהיה עליך לבקש תכנית מפורטת גם לכך שכן אתה כמפעיל רישיון הזכיינות מהווה את הפנים של החברה במיקום הספציפי שנבחר. בנוסף לכך, וודא כי כל הפרטים באשר לרכש, לוגיסטיקה, ניהול חשבונות, פרסום ושיווק ועוד ידועים וברורים לך מאחר וכמפעיל רישיון הזכיינות הנך מחויב לעמוד בסטנדרטים שנקבעו על ידי החברה הגדולה. לכן, אל תהסס לשאול, כי מי ששואל יודע. וידע זה כוח שמביא להצלחה.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן