a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

כללי ברזל להסכם זכיינות מוצלח

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > כללי ברזל להסכם זכיינות מוצלח

כללי ברזל להסכם זכיינות מוצלח

כמו נישואין כך גם זכיינות – הקשר בין בני הזוג רצוף מהמורות, אתגרים, רגעים טובים ורגעים טובים פחות. כדאי לקחת בחשבון כמה כללי ברזל שיהפכו את ההתקשרות במסגרת חוזה זכיינות לפשוטה, נעימה ומבטיחה יותר.

זכיינות- פתרון מושלם לאנשי עסקים שאפתנים וליזמים פרטיים בתחילת דרכם

הרצון להגדיל את העסק ולהתפשט לא תמיד בא בכפיפה אחת יחד עם היכולות הכלכליות של בעל העסק. גם אם מדובר בעסק מצליח המניב תשואה יפה, הפיכת עסק לרשת מצריכה מימון עצום וכרוכה בלא מעט סיכונים. זכיינות היא המענה ההולם עבור אותם אנשי עסקים, שיכולים באמצעות שיטה עסקית זו לממש שאיפותיהם בקלות. במסגרת חוזה זכיינות, יכול כל בעל עסק להפוך את העסק שלו לרשת ענקית. אם נקביל את אותה רשת ענקית לתמנון שכל אחת משמונה זרועותיו היא סניף של הרשת, הרי שהיזמים הפרטיים יהיו מי שיעמדו בראש כל אחת מהזרועות (או הסניפים). התמנון הוא הרשת שנוצרה בזכות הקשרותו של בעל העסק המקורי בחוזה זכיינות, במסגרתו העניק ליזם פרטי את הזכות להשתמש בשיטה העסקית שלו ו”לשבט” למעשה את העסק שלו. זכיינות, אם כן, היא מודל המיטיב עם בעלי עסקים ועם יזמים פרטיים שרוצים לצבור ניסיון בעולם העסקי ולהרכיב את “משקפי ראיה הנכונים”, והיא משרתת את האינטרסים של שני הצדדים גם יחד. ככל הסכם, ברית או עסקה, חוזה זכיינות יכול להיות כישלון חרוץ אם לא תהיה הקפדה מצד שני הצדדים על כמה כללי ברזל בטרם החתימה על החוזה. כך למשל, כדאי להקפיד על כך שמשך תקופתו של הסכם זכיינות תהיה הגיונית עבור הזכיין ויהיה בה כדי להותיר אותו עם רווחים. חשוב לא פחות מכך הוא לבדוק היטב את ההתאמה בין הזכיין לחברה. זכיינות עשויה להתברר ככושלת אם ייבחר זכיין שאינו מתאים לאופי החברה ולחזונה. כדי שתהפוך זכיינות למשתלמת עבור שני הצדדים חשוב מאוד כי יסופק לזכיין המידע הראוי להתקשרות עם החברה המזכה, וכי יוצגו בפניו כל המסמכים הרלוונטיים. כלל נוסף שמומלץ לשמור עליו כדי להבטיח זכיינות מוצלחת הוא ניהול המו”מ בטרם יחתמו שני הצדדים על חוזה זכיינות יהיה פתוח, שקוף והוגן וייקח בחשבון את המטרות ואת האינטרסים של שני הצדדים.

הוגנות ועמידה בהתחייבויות – סוד הקסם של חוזה זכיינות נטול בעיות

אם לסכם את כל האמור לעיל, הרי שאם יעמדו שני הצדדים בהתחייבויותיהם, לא אמורים להיווצר סכסוכים מיותרים, עובדה שיש בה כדי להבטיח את הצלחתו של כל חוזה זכיינות. שמירה על יושר והגינות יחד עם הקפדה על עמידה בסעיפי החוזה תבטיח מימוש מוצלח של הסכם זכיינות.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן