זכיינות ביגה
ביגה (BIGA) היא רשת בתי קפה עם עיצוב בהשראה צרפתית כפרית ותפריט שמבוסס על כל מה שטרי ובריא, עם דגש על חומרי גלם טבעיים ועבודת יד (ולא בכדי המוטו של הרשת הוא "כמו ללחוץ לאופה את היד").
© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved
ביגה (BIGA) היא רשת בתי קפה עם עיצוב בהשראה צרפתית כפרית ותפריט שמבוסס על כל מה שטרי ובריא, עם דגש על חומרי גלם טבעיים ועבודת יד (ולא בכדי המוטו של הרשת הוא "כמו ללחוץ לאופה את היד").
קקאו היא אחת מרשתות בתי הקפה הבולטות בישראל, עם למעלה מ-20 סניפים קיימים (ממעלות תרשיחא בצפון ועד באר שבע בדרום) ותוכניות להתרחבות משמעותית נוספת, וזאת באמצעות מכירת זיכיונות.
פלאפל בריבוע החלה כדוכן צנוע בראשון לציון (ב-1995) ועם השנים התרחבה על בסיס זכיינות.
אמרה נפוצה במיוחד טוענת ש"מה שמוצע בזול עולה ביוקר", ובאופן כללי מומלץ תמיד לבחון היטב כל הצעה.
בישראל פועלים כמה אלפי עסקים בשיטת הזכיינות. מאחר שחלק ניכר מהפעילות העסקית בארץ מתבצע באזור המרכז, באופן טבעי גם חלק הארי של הצעות הזכיינות למכירה רלוונטי לאזור גאוגרפי זה, ולמי שמבקש לרכוש זיכיון לרשת כזו או אחרת באחד התחומים שבהם נהוגה שיטת הזכיינות ישנן אפשרויות בחירה נרחבות למדי.
מכירת עסקים הינה פעילות עסקית מקובלת, ובכלל זה ישנם לא מעט מקרים שבהם נערך משא ומתן לגבי עסק המופעל בתנאי זיכיון – כך שעסקת המכירה כוללת למעשה גם את הזיכיון.
שיטת הזכיינות זוכה במאה ה-21 לפופולריות הולכת וגדלה, ויותר ויותר עסקים חדשים מוקמים בדרך זו – שכן יתרונותיה רבים ומשמעותיים, הן לזכיין והן לרשת. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי מכירת זיכיון הינה עסקה מורכבת למדי, ובפרט יש לוודא את הוצאתה לפועל באופן המיטבי מבחינה משפטית.
זכיינות היא קונספט אידיאלי להתרחבות עסקית, ואפילו משמעותית במיוחד, מבלי שיהיה הכרח להשקיע משאבים כספיים – בשיטה זו יכול בעל עסק משגשג לשכפל את ההצלחה לעוד סניפים רבים ברחבי הארץ, ואפילו מעבר לים, ולהפוך לרשת. את אותו תהליך של הקמת רשת מזכה חשוב מאוד לבצע באופן מושכל, ובפרט להסתייע בליווי משפטי צמוד.
למעלה מ-10,000 עסקים בישראל פועלים בשיטת הזכיינות, וקצב הצמיחה של פעילות עסקית על בסיס קונספט זה מוערך בכ-20% בשנה. על-מנת למצות את הפוטנציאל של רכישת זיכיון בענפי המזון, המסחר והשירותים חשוב מאוד להסדיר את הסוגיות השונות הנוגעות למערכת היחסים עם הרשת המזכה בהסכם זכיינות.
חוזה זכיינות הוא הבסיס ליחסים העסקיים שנרקמים בין רשת שמעוניינת להתרחב לבין זכיין שמבקש להישען על מודל עסקי קיים, ידע מקצועי רחב ומותג שכבר צבר מוניטין רב.
הסכם זכיינות הינו חוזה משפטי מחייב אשר נחתם בין רשת מזכה לבין אדם שמעוניין להפוך לזכיין של רשת זו.
שיטת הזכיינות – שפותחה כבר במהלך המאה ה-19, ובימינו מהווה צורת התקשרות עסקית נפוצה מאוד במגוון רחב של ענפים קמעונאיים – מתאפיינת ביתרונות משמעותיים.
עורך דין לענייני זכיינות הוא איש המקצוע אליו מומלץ לפנות לפני רכישת זיכיון, כשרוצים להפוך עסק לרשת או כששואפים להרחיב רשת קיימת באמצעות מכירת זיכיונות.
לימודי משפטים הם מסלול לימודים אקדמי ארוך ומאתגר, אך גם מרתק ומשמעותי. במהלך הלימודים, הסטודנטים למשפטים לומדים את עקרונות המשפט, החוק והסדר החברתי, וכן את האופן שבו החוק חל על סכסוכים בין אנשים, בין גופים ציבוריים ובין המדינה לאזרחים.
ההצלחה המרשימה של קופיקס הבהירה כי קיים ביקוש גבוה מאוד לרשתות מזון שמציעות מוצרים איכותיים במחיר אטרקטיבי באמת.
שניצליין היא רשת מזון מהיר כשר. כפי שניתן להבין מהשם, הרשת שהוקמה בשנת 2000 ושמונה למעלה מ-20 סניפים, מתמחה בשניצלים (אבל לא רק) וסניפיה מפעילים גם שירות משלוחים.
לא מעט סכסוכים עסקיים מגיעים לבתי המשפט, וזאת לאחר שהצדדים לא הצליחו ליישב אותם בלי לערב את הרשות השופטת.
המשאב החשוב ביותר בכל ארגון הוא ההון האנושי, אבל במקביל בני אדם מייצרים ביניהם גם קונפליקטים והתוצאה עלולה להיות פגיעה של ממש בביצועי הארגון ובמקביל היווצרות אווירה עכורה, שגם לה כמובן השפעה מזיקה על כל ארגון.
לעסקים, ובפרט אלה הקטנים והבינוניים, לא קל להצליח לאורך זמן במציאות הכלכלית הישראלית.
במקרים רבים כשפורץ סכסוך עסקי גישור הוא הדרך הטובה ביותר לפתור אותו.
מודל הזכיינות מציע יתרונות רבים, הן לרשתות שיכולות להתרחב במידה משמעותית גם ללא השקעת משאבים כספיים רבים והן לזכיינים שמקבלים בסיס איתן להצלחה עסקית מתגמלת.
קונפליקטים, חילוקי דעות וניגודי אינטרסים הם חלק בלתי נפרד מהמציאות, וגם בעולם העסקים הם צצים לעתים.
החיבה העזה של הישראלים לסושי, ולמטבח האסיאתי באופן כללי, באה לידי ביטוי מוחשי במיוחד בקרוב ל-30 סניפי ג'פניקה – אותם ניתן למצוא בצומת צמח, בקיסריה, בגבעתיים, במקומות שונים בתל אביב, ברחובות, במודיעין, בבאר שבע ובעוד מקומות ברחבי הארץ.
עם למעלה מ-100 סניפים בכל רחבי הארץ ונוכחות ריחנית וחיננית גם בחו"ל, ללין היא אחת הרשתות המצליחות בישראל.
עולם הממתקים היא רשת של כ-50 חנויות ודוכנים אשר פרוסים בכל רחבי הארץ.
סקארה (Sacara) היא חברת קוסמטיקה שאיתרה נישה שבעבר לא היה לה מענה מספק: תכשירי טיפוח, מוצרי איפור ובשמים במחירים נוחים במיוחד.
ארקפה הינה אחת מהרשתות הבולטות בתחום בתי הקפה, עם 34 סניפים בכל רחבי הארץ (נכון לסוף 2016).
"מתוקה" הוקמה ב-1998 כדי לספק לתושבי נווה צדק ולאורחים הרבים שמגיעים לשכונה התל אביבית החיננית מקום נינוח ומתוק לשתות בו קפה וליהנות ממאפה משובח.
לא מעט בעלי עסקים מחליטים בשלב מסוים למכור את העסק שלהם, גם אם הוא יציב, מניב רווחים נאים ובעל פוטנציאל צמיחה