a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות למכירה יד 2

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות למכירה יד 2

זכיינות למכירה יד 2

מכירת עסקים הינה פעילות עסקית מקובלת, ובכלל זה ישנם לא מעט מקרים שבהם נערך משא ומתן לגבי עסק המופעל בתנאי זיכיון – כך שעסקת המכירה כוללת למעשה גם את הזיכיון. בהקשר זה חשוב להבין כי מצד אחד מדובר במוצר, ובדומה למוצרים אחרים גם הזכות להפעיל עסק תחת רשת גדולה ומוכרת ניתנת למכירה. מצד שני, זיכיון הוא למעשה הסכם משפטי בין זכיין לבין רשת מזכה, כך שאם אתם שוקלים לרכוש עסק שפועל בשיטת הזכיינות, חשוב מאוד לוודא מה כולל החוזה מול הרשת ובאילו תנאים תוכלו להפעיל את העסק.

למה חשוב לפנות אל עורך דין מקצועי כשבודקים זכיינות למכירה יד 2?

על-מנת שלא להגיע למצב שבו רכשתם עסק משגשג ובעל פוטנציאל לרווחים נאים למשך שנים רבות, ולאחר פרק זמן מסוים גיליתם שאתם מחויבים להפעיל אותו בתנאים מסוימים שלא בהכרח תואמים את האינטרסים העסקיים שלכם, ואף מגבילים במידה ניכרת את היכולת שלכם למצות את הפוטנציאל העסקי, מומלץ בחום לפנות אל עורך דין מקצועי עוד לפני שפונים למקורות המקובלים – מתווכים, אתרי יד 2, או לרשתות עצמן..

למעשה, עוד לפני שנכנסים למשא ומתן מול אותו זכיין שמוכר את העסק ואת הזיכיון, כדאי לבחון האם הוא רשאי בכלל להעביר הלאה את זכויותיו, האם נדרש לשם כך אישור מטעם הרשת ומהן הדרישות שלה ממי שהופך להיות זכיין שלה – וזאת על-מנת שלא לבזבז זמן יקר כשהסיכוי להשלמת עסקה נמוך. דגש חשוב אחר הוא תקופות הזיכיון והשכירות שנותרו, שהרי רכישת העסק כרוכה בהשקעה כספית בלתי מבוטלת וחשוב לדעת מהו פרק זמן שבו תוכלו ליהנות מפירותיו. באופן דומה חובה לוודא מהן האפשרויות המובילות לסיום ההתקשרות העסקית, הן מצד הרשת והן מצד הזכיין, וכן מהן ההתחייבויות של כל אחד מהצדדים במסגרת ההתנהלות השוטפת – ועבור כל אלה, ועוד דגשים חשובים אחרים, נדרש ייעוץ משפטי מצד עורך דין בעל ניסיון נרחב בחוזי זכיינות ובמכירת זכיינות יד 2 דוגמת עו”ד גיא קולן.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן