a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

הקמת רשת מזכה

הקמת רשת מזכה

זכיינות היא קונספט אידיאלי להתרחבות עסקית, ואפילו משמעותית במיוחד, מבלי שיהיה הכרח להשקיע משאבים כספיים – בשיטה זו יכול בעל עסק משגשג לשכפל את ההצלחה לעוד סניפים רבים ברחבי הארץ, ואפילו מעבר לים, ולהפוך לרשת. את אותו תהליך של הקמת רשת מזכה חשוב מאוד לבצע באופן מושכל, ובפרט להסתייע בליווי משפטי צמוד.

לעו”ד גיא קולן ניסיון עשיר בליווי רשתות וזכיינים.

מדוע נדרש ליווי משפטי בתהליך הקמת רשת מזכה?

מכירת זיכיונות מאפשרת לכל עסק להרחיב את היקף פעילותו באופן משמעותי, ליהנות מהכנסות שוטפות רבות בזכות התמלוגים שמשלם כל זכיין, להרוויח לא מעט כסף גם בזכות עסקת מכירת הזיכיון עצמה, לחזק מאוד את המותג ולהפוך לשחקן מוביל בתחום הפעילות של העסק – אבל כדי שהתרחיש החיובי אכן יתממש, נדרשים זכיינים איכותיים שיקפידו לפעול לאורך כל הדרך בהתאם לערכי הרשת המזכה. זכיין שלא עומד בסטנדרטים הגבוהים של הרשת אליה הוא שייך לא פוגע רק בעסק שלו אלא גם ברשת כולה, עקב החלשת המותג, ובעידן שבו מוניטין גבוהים הם אחד הנכסים היותר משמעותיים של כל עסק, הפגיעה עלולה להיות חמורה ואף בלתי הפיכה.

על-מנת להבטיח שלא ייגרמו נזקים מעין אלה, חובה לנסח הסכם זכיינות שיגן על המוניטין של הרשת ועל שאר נכסיה לאורך זמן ובכל מצב, ויאפשר קיום מנגנוני בקרה ופיקוח על הזכיינים. כמו כן נדרשת תשומת לב מרבית לשלל סוגיות כגון תקופת הזכיינות, האפשרות של הזכיינים למכור את הזיכיון, מה ייחשב כהפרת הסכם, מהו היקף הבלעדיות ועוד – רק עו”ד מנוסה בליווי רשתות מזכות בעת הקמתן יכול להבטיח, ולקיים, תהליך שמאפשר לממש את מלוא הפוטנציאל של קונספט הזכיינות תוך מינימום חשיפה לסיכונים עקב אינטראקציות עסקיות לא נכונות. עו”ד גיא קולן ליווה רשתות מזכות בארץ ובחו”ל והעניק ייעוץ משפטי לרשתות מהמובילות בתחומן, ולניסיון שצבר ישנו ערך עצום עבור כל מי ששוקל להתרחב באמצעות הענקת זיכיונות.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן