a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

עו”ד בתחום הזכיינות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > עו”ד בתחום הזכיינות

עו”ד בתחום הזכיינות

שיטת הזכיינות – שפותחה כבר במהלך המאה ה-19, ובימינו מהווה צורת התקשרות עסקית נפוצה מאוד במגוון רחב של ענפים קמעונאיים – מתאפיינת ביתרונות משמעותיים. היתרונות רלוונטיים הן לרשתות, שיכולות להתרחב ולצמוח בקצב מהיר מאוד ללא צורך בגיוסי הון משמעותיים ותוך הישענות על ההון, הכישרון, החריצות ועבודה קשה של היזמים שהופכים לזכיינים, והן לזכיינים עצמם, שמקבלים מודל עסקי וכלים שכבר הוכיחו את עצמם ככאלה שמובילים להצלחה עסקית, ונהנים גם מעוצמת המותג אליו הם מתחברים.

עו”ד גיא קולן מלווה מזה שנים רבות רשתות זכיינות וזכיינים.

חשיבות עו”ד זכיינות לרשתות מזכות

רשת מזכה אמנם לא משקיעה כסף ישיר בסניפים המופעלים בזכיינות ואף זוכה לתמורה נאותה מעצם מכירת הזיכיון, אולם היא מעמידה בסיכון את אחד הנכסים החשובים ביותר שלה – המוניטין. זכיין שמתנהל באופן רשלני וכושל עלול להכתים את הרשת כולה, ובעולם עסקי שבו לשם טוב ישנה השפעה עצומה על הצרכנים ועל הבחירות שאנחנו מבצעים, זהו נזק חמור במיוחד.

בהתאם ישנה חשיבות רבה מבחינת הרשת המזכה לגיבוש הסכם זכיינות שמונע מצבים שכאלה ובנוסף מקנה לה כלים למזער נזקים עקב זכיינים שלא מקפידים על כללי ונהלי הרשת ולא עומדים בסטנדרטים שלה. כמו כן נדרשים שירותיו של עו”ד בתחום הזכיינות כשנוצר צורך להוציא לפועל סנקציות שמפורטות בחוזה ולממש את זכותה של הרשת להגן על המוניטין שרכשה בעמל רב.

עו”ד גיא קולן מלווה מזה שנים רבות רשתות וזכיינים.

חשיבות עו”ד זכיינות לזכיינים

יחסי הכוחות הבסיסיים בין רשת מזכה לבין הזכיינים שלה אינם מאוזנים, ובפרט כשמדובר על רשתות גדולות שמונות עשרות סניפים ישנם פערי כוחו וידע משמעותיים. על-מנת שגם לזכיינים תישארנה זכויות חשובות, חופש פעולה ויכולת להתגונן בפני מהלכים שרירותיים של הרשת, מומלץ עבורם להיעזר בליווי משפטי של עורך דין מומחה לזכיינות – עו”ד גיא קולן – הן לפני רכישת הזיכיון והן במהלך העבודה המשותפת השוטפת.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן