a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות עולם הממתקים

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות עולם הממתקים

זכיינות עולם הממתקים

עולם הממתקים היא רשת של כ-50 חנויות ודוכנים אשר פרוסים בכל רחבי הארץ. בעלי הרשת, דור 3 לייצור, שיווק ומכירת פריטים מתוקים שכולנו אוהבים, מבקשים להרחיב אותה ולפתוח עוד 5 סניפים חדשים מדי שנה – בשיטת הזכיינות.

זכיינות עולם הממתקים הינה הזדמנות עסקית קורצת, שכן הביקוש למוצרים אלה נחשב קשיח למדי, עלויות התפעול נמוכות יחסית והפוטנציאל לרווחים נאים גבוה. יחד עם זאת חשוב לזכור שמדובר בעסקה כלכלית מורכבת, המחייבת השקעה של מאות אלפי שקלים (שכוללת את התשלום עבור הזיכיון עצמו של רשת עולם הממתקים ואת עלות הקמת החנות או הדוכן), ועל כן רצוי מאוד לעבור את תהליך רכישת הזיכיון עם ליווי משפטי צמוד של עו”ד בעל ניסיון בתחום ספציפי זה.

ליווי משפטי מבטיח חוזה זכיינות שמשקף לא רק את המדיניות של רשת עולם הממתקים ואת המחויבויות של הזכיין, אלא גם את זכויותיו ואת כל האינטרסים השונים שלו. בפרט כולל חוזה זכיינות עם עולם הממתקים פירוט בנוגע למדיניות רכישת המוצרים מהרשת והעלויות שלהם, הן בהווה והן בעתיד, לגבי מידת הגמישות התפעולית שניתנת לכל זכיין בהתאם למאפיינים הספציפיים של החנות או הדוכן כמו גם האזור שבו הוא פועל, מבנה הביטחונות שעליו להעמיד בתמורה לזיכיון (בנוסף לתשלום, כמובן), התנאים לביטול הזיכיון (הן מצד הרשת והן מצד הזכיין), מה נחשבת להפרת חוזה ומה גוררת כל הפרה, ועוד ועוד.

עוד כדאי לעגן בחוזה משפטי מסודר את כל ההבטחות של הרשת לזכיין: העברת מלוא הידע המקצועי הדרוש לשם ניהול סניף באופן מיטבי, אספקת סחורה באופן יעיל ובהתאם לביקוש המשתנה, גב שיווקי (מרכיב חשוב מאוד בכל חוזה זכיינות ובאופן כללי בעסקים שנפתחו על בסיס קונספט זה) והליווי והתמיכה באופן כללי.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן