a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות מתוקה

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות מתוקה

זכיינות מתוקה

“מתוקה” הוקמה ב-1998 כדי לספק לתושבי נווה צדק ולאורחים הרבים שמגיעים לשכונה התל אביבית החיננית מקום נינוח ומתוק לשתות בו קפה וליהנות ממאפה משובח. בעלי מתוקה מעדיפים להתרחב לאט ובזהירות, וכיום כוללת הרשת 3 סניפים תל אביביים, שירות קייטרינג מוערך, מפעל בחולון שמספק סחורה לכל הנ”ל – והרבה פוטנציאל שגם אנשי עסקים אחרים יכולים לממש, באמצעות קבלת זיכיון ממתוקה.

כל מתן זיכיון הוא במידה רבה לא רק מהלך עסקי אלא גם תחילתה של מערכת יחסים מורכבת, כמעט כמו חתונה, ובפרט כך הדבר במקרה של זכיינות מתוקה: ראשית, לבעלי המותג חשובה במיוחד השמירה על המוניטין שנבנה במשך כ-20 שנה (בין השאר, אגב, בזכות תוכנית הטלוויזיה “פשוט לאפות” שבה הסבירה מירי ארזי, מי שהקימה את מתוקה ועומדת מאחורי ההצלחה שלה, כמה פשוט לאפות); ושנית, מאחר שהלוגו המוכר, אותו פרח בעל חמישה עלי כותרת, מתנוסס על יחסית מעט סניפים הרי שלכל סניף חדש תהיה השפעה רבה יחסית על השם הטוב של מתוקה.

כמו בכל עסקת זכיינות, חשוב מאוד לבצע את רכישת הזיכיון עם ליווי משפטי צמוד, כך שהחוזה שעליו תחתמו מול בעלי מתוקה ישקף את כל האינטרסים שלכם ויהווה מצע למצב win-win אמיתי. בין השאר חשוב להקדיש תשומת לב לא רק למחיר הזיכיון ולתשלום השוטף עבורו (כאחוזים מהמחזור), אלא גם לסוגיות כגון מידת חופש הפעולה שלכם בנוגע לעיצוב התפריט בסניף הספציפי, מדיניות רכישת המוצרים מהמפעל בחולון, מה ייחשב כהפרת חוזה ומהן הסנקציות במקרים אלה, תוקף הזכיינות, ועוד.

עוד כדאי לקחת בחשבון לקראת משא ומתן על קבלת זכיינות מתוקה שהרשת חתומה על הקוד האתי לזכיינות, ובהתאם מתחייבת על שקיפות מלאה כלפי רוכשי זיכיון פוטנציאליים, תמיכה רחבה בזכיינים ובאופן כללי התנהלות על בסיס יושרה והגינות.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן