a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

כמה עולה לפתוח קופיקס

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > כמה עולה לפתוח קופיקס

כמה עולה לפתוח קופיקס

קופיקס חוללה מהפכה של ממש בתחום בתי הקפה. הרשת, שהחלה לפעול בסך הכל בסוף 2013, התרחבה במהירות ונכון ל-2018 היא מונה 150 עסקים (כ-120 בתי קפה וכ-30 מרכולים). קופיקס הוא גם מותג מדובר ובולט, ואך טבעי הוא שלא מעט יזמים מבקשים להצטרף לסיפור ההצלחה שמבוסס על התחייבות למכור שלל מוצרים במחיר אטרקטיבי במיוחד.

אחד הפרמטרים המרכזיים בהחלטה האם להצטרף לרשת מזכה היא התשובה לשאלה כמה עולה לפתוח סניף בזכיון, בין אם מדובר בעלות פתיחת סניף של ארומה או בעלות זיכיון לקופיקס או עלות זיכיון לכל רשת אחרת. העלות הכוללת של הקמת סניף מורכבת בעיקר מדמי הזיכיון ומהתשלום עבור שכירת מקום בלוקיישן מוצלח והתאמתו לסוג פעילות זה. ההוצאות השוטפות כוללות את דמי הניהול שמועברים לרשת (ואשר משתנים בהתאם למחזורים העסקיים של כל סניף) ואת התשלומים לספקים (הזכיין רוכש את כל המוצרים שהוא מוכר מספקי הרשת, במחיר שמבטיח כי יוכל להרוויח).

במקביל לבדיקת העלויות הכלכליות חשוב מאוד לבחון היטב גם את הפן המשפטי המתלווה לרכישת זיכיון קופיקס, ובאופן טבעי מומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין מומחה לזכיינות. כדאי לזכור שלנוכח עוצמת המותג, רשת קופיקס מחזיקה בידה כוח רב וכתוצאה מכך היחסים בינה לבין הזכיינים שלה מוטים לטובתה. גם אם בסופו של דבר האינטרס המשותף הוא שכל סניף ינחל הצלחה משמעותית, עדיין ייתכנו מקרים בהם הרשת מטילה מגבלות מסוימות על הזכיין ומקשה עליו לממש את הפוטנציאל, וגם מקרים בהם הרשת שוללת את הזיכיון עוד לפני שהסתיימה תקופת הזיכיון – מהלך שעלול להסב נזק רב ליזם. בהתאם מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה עוד לפני רכישת הזיכיון וכמובן שבכל מקרה שבו צצים חילוקי דעות עם הרשת ליווי משפטי הינו חובה.

לעו”ד גיא קולן ניסיון רב בתחום הזכיינות – הן בליווי זכיינים במהלך רכישת הזיכיון, בין אם מדובר ברכישת זיכיון של קופיקס או רכישת זיכיון אחר, הן תוך כדי תקופת הפעילות והן בליווי רשתות מזכות. נקודת המבט הרחבה והבקיאות המקצועית המעמיקה מבטיחות לכל מי שרוצה לקנות זיכיון של קופיקס ולהפוך לזכיין של קופיקס נקודת מוצא מיטבית ובפרט שמירה על כל האינטרסים העסקיים המהותיים שלו.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן