a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זיכיון ארומה מחיר

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זיכיון ארומה מחיר

זיכיון ארומה מחיר

ארומה ישראל היא אחת הרשתות הגדולות ביותר בישראל, עם כ-140 סניפים בכל רחבי הארץ ומכירות בסך מאות מיליוני שקלים בשנה. יזם שרוצה לקחת חלק בהצלחה ולהפוך לבעליו של בית קפה מרשת ארומה יכול לעשות זאת על-ידי רכישת זיכיון – ומומלץ לעשות זאת אך ורק עם ליווי משפטי צמוד של עורך דין מומחה לזכיינות (ורצוי כזה בעל ניסיון בתחום בתי הקפה, תחום שלזיכיונות בו ישנם מאפיינים ייחודיים).

באופן טבעי כשמתעניינים ברכישת זיכיון ארומה מחיר הזיכיון הוא אחד הפרמטרים המרכזיים בהחלטה האם לבצע את העסקה. עם זאת חשוב לתת את הדעת להיבטים רבים אחרים של זכיינות ארומה, שמשפיעים לא פחות ואולי אף יותר על חישובי הכדאיות הכלכלית של רכישת הזיכיון ועל האפשרות להפיק את מלוא הרווחים הפוטנציאליים מהבעלות על בית הקפה.

סעיף אחד שכזה בהסכם הזיכיון הוא שיעור התמלוגים החודשיים שמעביר כל זכיין לרשת. במרבית הרשתות, ובפרט אלה הגדולות, ייתכנו הבדלים בין האחוז שנדרשים לשלם בעלי סניפים בלוקיישנים מעולים לבין האחוז מההכנסות שמשלם בעל סניף במיקום שנחשב פחות אטרקטיבי (ובכל זאת הוא רווחי, כמובן). בהתאם ניתן להתמקח על שיעור התמלוגים, ובמקרים מסוימים גם מחיר הזיכיון – שהינו כמה עשרות אלפי דולרים במקרה של זכיינות של בית קפה ברשת ארומה – נתון למשא ומתן.

דגשים נוספים בהסכם זכיינות ארומה הם משך הזיכיון, המגבלות שיחולו על הזכיין בתום פרק זמן זה (במסגרת הרצון של הרשת למנוע תחרות מולה לתקופה מסוימת), המחויבות של הזכיין לגבי רכישת מוצרים מהרשת והמחויבות של הרשת לגבי סיוע בפרסום, הכשרת הזכיינים, פיתוח תפריטים ועוד.

עוד רצוי לבחון בשבע עיניים, עם מבט מקצועי של עורך דין מנוסה בעולם הזכיינות בכלל ובזכיינות ארומה ובתי קפה בפרט, את הסעיפים המגדירים את המצבים בהם ניתן לסיים את ההתקשרות העסקית לפני תום מועד תקופת הזיכיון. חשוב לזכור שהמציאות העסקית בימינו דינמית מאוד, וגם מערכת היחסים בין הרשת לבין הזכיין עלולה לחוות טלטלות לרבות כאלו הנובעות מכוח עליון – וכדאי שהחוזה יעגן באופן מסודר וברור את כל זכויותיכם.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן