a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות לרשת קופיקס

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות לרשת קופיקס

זכיינות לרשת קופיקס

תרבות השתייה, האכילה והבילוי בבתי הקפה בארץ הינה פופולרית ומפותחת מאוד. לעיתים בילוי בבית קפה, ואפילו רכישת קפה וכריך, עם קינוח קל, בחנות נוחות של תחנת דלק, עשויה להסתכם בכמה עשרות שקלים לכל הפחות.

אבי כץ, מייסד רשת קופיקס מצא בשוק בתי הקפה לאקונה, וחושיו העסקיים אשר בזכותם הקים בעבר את רשת “הכל בדולר”, שירתו אותו גם במקרה זה. לטענתו התרשם לרעה ממחירי הקפה והאוכל המוגזמים. הוא מודע לכך שהרבה אנשים נרתעים מקניית אוכל בחוץ בגלל המחירים הבלתי סבירים שנדרשים לשם כך. לכן, הוא החליט לפתוח את רשת קופיקס ובכך לחולל מהפכה בתחום.

כיום, מונה רשת קופיקס עשרות סניפים בכל רחבי הארץ. שאיפתה של רשת קופיקס הינה להמשיך ולהתרחב במהלך השנים הקרובות, ולהגיע ללא פחות מ-300 סניפים- כך שה”בשורה” כבר תגיע לכל הארץ, וכולם יוכלו ליהנות ממחירים נמוכים. המהפכה כבר ניכרת, ולא מעט בתי קפה אחרים ההחלו להוריד את המחירים על מנת למנוע מקופיקס לשבור את השוק לחלוטין.

סניפי הרשת פועלים באמצעות זכיינים. מודל הזכיינות בכלל, וכך גם במקרה של זיכיון קופיקס, מאפשר הקטנת הסיכון לרשת, מצד אחד, וניהול מקצועי יותר של הסניפים, מצד שני.

רשת קופיקס, בהתאם לחזון זה, מציעה מחירים נמוכים משמעותית מכל רשת בתי קפה אחרת. התפריט מתעדכמזמן לזמן – התפריט שנמצא בתוקף נכון לכתיבת שורות אלה הינו תפריט קיץ, בו מחירם של מגוון פריטים של מזון ומשקה שמחירם מספר שקלים בודדים בלבד.  ניתן לקנות כריך קטן, קפה הפוך ומאפה מתוק- ולסכם את הקנייה זו בסכום נמוך משמעותית מהמקובל בבתי קפה אחרים.

לדברי ההנהלת הרשת, המחיר הנמוך אינו מעיד על איכות ירודה של חומרי גלם. טבעי לשאול מי, אם כן, משלם את ההפרש במחיר- התשובה היא שהמחיר הנמוך מבוסס על מודל עסקי חדשני, לפיו גם אם הרשת תרוויח פחות פר מכירה, קהל הלקוחות העצום שיבחר להשתמש בשירותיה צפוי לפצות על כך.

סופר קופיקס

לאחר פתיחת רשמת בתי הקפה של קופיקס, החלה רשת קופיקס להכנס גם אל תחום נוסף – תחום הסופרמרקטים. הקונספט שעומד מאחורי החנויות זהה- מכירת אותו המוצר במחיר נמוך יותר. הרבה מאוד יצרנים ברחבי הארץ שיתפו פעולה, והחלו להתאים מגוון אריזות למכירה ברשת סופר קופיקס. עם הקמת רשת הסופרים של קופיקס האמין מנכ”ל החברה שרשת הסופרים צפויה להצליח לא פחות מאשר רשת בתי הקפה, אך את התוצאה- ימים יגידו.

הסכם הזיכיון

משרדנו ייצג זכיינים של הרשת ברכישת זיכיון  קופיקס, אותם ליווינו בכל שלבי ההתקשרות עד לחתימה על חוזה הזיכיון.

ההתקשרות לקבלת זיכיון קופיקס מתחילה בהסכם הזיכיון. הסכם הזיכיון הינו הסכם חד צדדי אשר דורש מענה הולם מטעם הזכיין, תוך מתן הגנה בנושאים רבים אשר אסור להשאיר לשיקול דעתה הבלעדי של הרשת. עו”ד גיא קולן מומחה בתחום הזכיינות ורואה עצמו אחראי לאפשר לזכיין להגיע לחוף מבטחים בשים לב להשקעה הגדולה הכרוכה ברכישת זיכיון. עו”ד גיא קולן ינהל בשם הזכיין מו”מ תוך החלפת טיוטות עד להגעה לטיוטה מוסכמת, וכן ילווה את הזכיין במעמד החתימה.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן