a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

כמה עולה זכיינות קופיקס

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > כמה עולה זכיינות קופיקס

כמה עולה זכיינות קופיקס

קופיקס היא אחד מסיפורי ההצלחה המרשימים של עולם הזכיינות בישראל בשנים האחרונות. הרשת שהוקמה בסוף 2013 התרחבה במהירות על בסיס מכירת זיכיונות והגיעה תוך 5 שנים לכ-150 סניפים – רובם בתי קפה ועוד כ-30 מרכולים. גם כיום ניתן להצטרף לרשת באמצעות הפיכה לזכיין של רשת קופיקס. במקרים אלה באופן טבעי צצה השאלה כמה עולה זכיינות קופיקס, אבל עוד לפני שמחשבים את ההשקעה הנדרשת כדי להצטרף לרשת, חשוב להבין שזהו מהלך עסקי המורכב מעלויות שונות ומספר פעולות אותן מומלץ לבצע עם ייעוץ משפטי צמוד מצד עורך דין שזכיינות, בין היתר גם זכיינות מזון, היא תחום מומחיותו. כשניגשים לשאלה כמה עולה זכיינות קופיקס יש לתת את הדעת למספר גורמים רלוונטים: כמה עולה הזיכיון עצמו – כולל דמי הזיכיון הראשונייים והתמלוגים החודשיים המשולמים לרשת קופיקב; כמה עולה הקמת סניף של קופיקס; מה עלות הליווי על ידי היועצים המקצועיים השונים – אדריכלים, יועצי רישוי וכדומה; כמו כן יש לתת את הדעת מי מהצדדים נושא בעלויות שנזכרו והאם לרשת, במקרה זה רשת קופיקס, הסכמים מול ספקים ויועצים אשר יכולים לתת לזכיין ברשת קופיקס את שירותיהם בעלויות מופחתות.

אמנם סניף של קופיקס יכול להיות בעל פוטנציאל לרווחים נאים, בזכות המותג החזק והפופולרי ושיטת התמחור שמושכת לקוחות רבים, אך מצד שני כל חוזה זכיינות עלול להגביל במידה משמעותית את הזכיין, בין אם הינו בעל זיכיון של רשת קופיקס או של כל רשת אחרת,  ולהקשות עליו לממש את הפוטנציאל. עוד חשוב לזכור שהיחסים בין כל רשת מזכה לזכיין, מוטים לרוב לטובת הרשת עקב הכוח העודף שלה, ובפרט כך הדבר כשמדובר על רשת גדולה כמו קופיקס.

לעו”ד גיא קולן ניסיון רחב מאוד בתחום הזכיינות, לרבות זכיינות בתי הקפה, והוא ליווה זכיינים רבים במשא ומתן מול רשתות בתחום, כולל מול רשת קופיקס, גם במהלך ההתקשרות בהסכם זיכיון של רשת קופיקס וגם במהלך ההתנהלות השוטפת. רכישת הזכיין עם ליווי צמוד של עו”ד גיא קולן מבטיחה תשומת לב מלאה לכל סעיף בחוזה הזכיינות ולא רק לשאלה כמה עולה זכיינות קופיקס, ובהתאם שמירה על כל האינטרסים העסקיים שלכם. בפרט ישנה חשיבות לסעיפים הנוגעים לתקופת הזיכיון, למצבים שמוגדרים ע”י הרשת כהפרה יסודית של החוזה ומאפשרים לה לבטל את ההתקשרות עם הזכיין, למגבלות שמוטלות על הזכיינים בתום תקופת הזיכיון (במסגרת התחייבות לאי-תחרות מול הרשת), לאפשרות למכור את הזיכיון לצד שלישי (בכפוף לאישורה של הרשת) ועוד.

לגבי ההתנהלות הכלכלית מול קופיקס, כולל השאלה כמה עולה זכיינות של קופיקס, הסכומים עשויים להשתנות, אך ככלל הזכיין משלם סכום קבוע עבור הזיכיון וגם דמי ניהול חודשיים קבועים בהתאם למחזור העסקי (שכוללים גם השתתפות בשיווק). בנוסף רוכשים הזכיינים את המוצרים מהספקים של הרשת, במחיר שמשאיר רווח גולמי מסוים לזכיין.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן