a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

רי בר זכיינות

רי בר זכיינות

רשת רי בר (באנגלית RE:BAR) היא רשת ישראלית לממכר משקאות בריאות, יוגורטים ומיצים, אשר הוקמה בשנת 2006 ומונה (09/20) כ- 78 סניפים הפרוסים בנקודות שונות ברחבי הארץ, עם דגש על דוכנים הנמצאים במרכזי מכירות וקניונים. הסניף הראשון של החברה, הוקם על ידי אנשי העסקים תומר הרפז, איתמר חפץ, אלדן ניסנבאום ונמרוד מדר. על פי פרסומים, בשנת 2019 עמדו הכנסות הרשת על סך של כ-186 מיליון שקלים, והיא מעסיקה כ-850 עובדים. רי בר מפעילה את הסניפים שלה באמצעות זכיינים שעובדים בשיטת הזכיינות המלאה.

שיטת הזכיינות המלאה נהוגה בתחום המסעדנות והמזון, כאשר במסגרתה, הזכיין משלם לרשת עבור הזכות לפתיחת הסניף תחת המותג של הרשת תשלום חד פעמי הנקרא דמי זיכיון, ותשלומים חודשיים שוטפים הנקראים תמלוגים. הזכיינים נדרשים לאמץ את שיטות העבודה המוכרות של רי בר, ואף קונים ממנה או מספקיה את המלאי לסניף. כדי לעבור את התהליך בצורה טובה, על פי רי בר, הרשת מעניקה לזכיינים ליווי של אנשי מקצוע, אשר מסייעים בהקמה ובניהול השוטף של הסניף. במסגרת השיטה, הזכיין מחויב בעלות של הקמת החנות/הדוכן (בינוי וציוד), וההסכם מחייב עמידה בסטנדרטים מסוימים לשביעות רצונה של הרשת. לכן, לפני שחותמים על חוזה של הזכיינות, חשוב להגיע מוכנים.

התמחות קולינרית

עורך דין המתמחה בזכיינות, הוא נכס אמיתי לכל זכיין מזון, שרוצה לעבוד בשיתוף עם רשת כמו רי בר. עו”ד גיא קולן הוא עו”ד המגיע לתחום עם ניסיון וידע נצבר של שנים רבות, והוא ליווה בעבר זכיינים רבים (כולל זכיינים שת רשת רי בר), ובמיוחד בתחום הקולינריה. בעזרת גיא קולן, תדעו איך להוציא את המיטב מהחוזה, שהוא מוצר חד צדדי ומורכב שנועד להגן על הרשת ונכסיה, ואף לקבל ייעוץ וליווי לאורך כל הדרך, ולבטח אם תצטרכו חלילה הגנה משפטית בשל סכסוך מול רשת זכיינות כלשהיא. עו”ד גיא קולן משמש כיו”ר וועדת זכיינות בלשכת עורכי הדין בישראל.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן