a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

רוצה להיות זכיין? דע למי לפנות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > רוצה להיות זכיין? דע למי לפנות

רוצה להיות זכיין? דע למי לפנות

אמנם, המשבר הכלכלי האחרון שעדיין נותן את אותותיו במדינות אירופה, בארצות הברית וגם בישראל, דווקא עורר מחדש את שוק הזכיינות ונתפס כהזדמנות מבטיחה בקרב צעירים ומבוגרים כאחד, אך כדי להיות זכיין, חשוב להכיר מעט את התחום ולפעול מתוך שיקול דעת. בהקשר זה, זכיינות נחשבת היום לתחום פעילות מוסדר, שההצלחה בו תלויה בשילוב של ידע ושל ניסיון. לכן, אחד התנאים החשובים להצלחה של זכיין הוא לווי של איש מקצוע המתמחה בתחום, החל משלב חיפוש העסקה הרצויה וכלה בשלב החתימה על חוזה זכיינות.

להפוך זכיין – מה חשוב לדעת?

החלום של כל זכיין הוא להצליח עסקית, להגדיל רווחים ולצמצם כמה שניתן את הסיכונים. בהקשר זה, חשוב לזכור כי זכיינות אמנם ממזערת את הסיכונים ביחס לפעילות עסקית שהיא עצמאית מטבעה, אך גם היא טומנת בחובה סיכון כלשהו ברמות משתנות. מטרתה של הסתייעות של זכיין בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום היא למזער את הסיכונים לכדי מינימום ולהבטיח את ההצלחה העתידית של זיכיון בתחומים שונים. בשיטה זו יכול זכיין לנצל את מודל הזכיינות, שכבר הוכיח עצמו פעמים רבות מספור, ולשכפל את הצלחה העסקית של הרשת ושל הפעילים האחרים בתחום.

להפוך זכיין – כמה צעדים חשובים בדרך להצלחה

• בחירת הרשת המתאימה – השלב הראשון בדרך להיות זכיין הוא בחירה של רשת מצליחה שכבר הוכיחה עצמה. בהקשר זה, מומלץ מאוד לסמוך על נתוני העבר ועל המוניטין ולא להסתכן עם רשתות לא מוכרות. לאחר מכן, ניתן להתחיל בשלב המשא ומתן ולנסות למצות אותו עד תום.
• מפגש עם זכיינים פעילים – בקשו מהנהלת הרשת להיפגש עם אחד מזכיינה או עם כמה מהם. שכן, אחת הדרכים לקבל מידע מהימן על פעילות הרשת היא באמצעות מפגש עם זכיין שכבר עובד מולה. בפגישה זו ניתן לברר נושאים חשובים, כדוגמת: רמת שביעות הרצון, רמת התמיכה של הרשת בזכיינה, והאם העבודה מולה היא בחירה נכונה.
• מידע כלכלי – מומלץ כי כל זכיין פוטנציאלי יברר מול הרשת נותנים לגבי רווחיה – מהם מחזורי המכירות החודשיים של הסניפים השונים, מהו הרווח הגולמי הצפוי לפני ההוצאות ומהו הרווח הממשי הנותר לאחר ניכוין. בהתאם לנותנים אלה, ניתן להחליט אם כדאי כלכלית או לא כדאי להיות זכיין ברשת.
• אזור פעילות – הצלחתו של כל זכיין תלויה מטבע הדברים גם במיקום הסניף. מסיבה זו, חשוב לבחור בקפידה את האזור הרצוי ולנסות לברר האם מתחרים פוטנציאלים, עתידים לפתוח סניפים דומים בסמוך לסניף המתכונן.
• הון עצמי – כל זכיין הרוצה להצליח צריך שיהיה ברשותו הון עצמי העומד על כ-40 אחוזים לפחות מעלות ההקמה של הסניף, במטרה לצמצם סיכונים ולמנוע מראש מצב של הצטברות חובות שלא ניתן לפרוע. כדי לממן את יתרת הסכום, אפשר להסתייע בהלוואות נוחות מהבנק.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן