a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

עסקים קטנים ובינוניים למכירה

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > עסקים קטנים ובינוניים למכירה

עסקים קטנים ובינוניים למכירה

כל עסק נתקל בקשיים, ובפרט חשופים לכך העסקים הקטנים והבינוניים. כמו כן אנחנו חיים בעידן בו קצב השינויים בחיינו מהיר מאוד, ולעתים בעלי עסקים מבקשים לעבור לעיר או אפילו למדינה אחרת – במקרה כזה תוכלו למצוא בכל נקודת זמן שלל עסקים קטנים ובינוניים למכירה, במגוון רחב של תחומי פעילות. עסק שמוצע למכירה עשוי להוות הזדמנות מצוינת, ובפרט אם הוא מופעל בתנאי זיכיון כך שמאחוריו ניצבת רשת גדולה שמעניקה לעסק היחסית קטן גב איתן.

כדי לממש הזדמנויות מסוג זה באופן מושכל ומבלי להסתכן יתר על המידה, חשוב מאוד לבצע את הליך הרכישה בליווי צמוד של עורך דין בעל ניסיון רב בתחום הזיכיונות. יש לכך שתי סיבות עיקריות: ראשית, ללא ייעוץ משפטי מקצועי תתקשו לקבל תמונה ברורה אשר לסיכונים של העסק ושלכם, ושנית, ללא מעורבות עורך דין שידאג לאינטרסים שלכם, אתם עלולים להיתקל בקשיים משמעותיים במהלך התפעול השוטף ובתרחישים שונים.

החשיבות של ליווי משפטי מקצועי ברכישת עסק קטן ובינוני

כשרוכשים עסק שמופעל בתנאי זיכיון, חשוב לוודא שהרשת המזכה מאשרת את המכירה באופן עקרוני ואת הרוכש הספציפי. בנוסף, יש לבחון מהי תקופת הזיכיון כדי שניתן יהיה לדעת מהו פרק הזמן שבו תוכלו ליהנות מפירות ההשקעה בעסק ובאופן כללי עו”ד מומחה לזכיינות יבחן עבורכם את חוזה הזכיינות של הרשת ויוודא שאין בו מוקשים שעלולים להקשות עליכם למצות את מלוא הפוטנציאל העסקי.

תוכנית עסקית לעסק קטן היא פרט מאוד חשוב כאתם מתכננים לרכוש אחד, לכן חשוב מאוד לדעת מראש מהולכת להיות פעילותו של העסק, מה הן ההכנסות והוצאות הצפיות וכל מידע שיעזור לכם לנהל את העסק בצורה טובה יותר.

חשוב לזכור שחתימה על הסכם הזכיינות והשלמת רכישת העסק היא רק הצעד הראשון בדרך עסקית ארוכה ופתלתלה, שמן הסתם עלולים לצוץ במהלכה גם חילוקי דעות וקונפליקטים. הסכם זכיינות שלא מבטיח את כל הזכויות המהותיות שלכם עלול להתגלות ברגע האמת כצרה צרורה, ולגרום לכם להפסד כספי ניכר מבלי יכולת להיאבק בכך משפטית.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן