a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

מכירת רכישת מסעדה

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > מכירת רכישת מסעדה

מכירת רכישת מסעדה

אוכל הנו מוצר שתמיד יהיה לו ביקוש, ועל כן ניתן למצוא שלל מסעדות מצליחות בארץ לצד מגוון יזמים שגם הם מבקשים להצטרף להצלחה- מבקשים לפתוח מסעדה, אך יחד עם זאת כלל לא רוצים להקים עסק מאפס כיוון שכל מי שקצת מכיר את התחום מבין את הקושי של השנתיים הראשונות, את ההשקעה הגדולה בפרסום, את העובדה שיש להשקיע הרבה זמן עבור בניית מערך עבודה, שיש למצוא ספקים ועובדים, למצוא מיקום וכדומה- ולצד כל זאת תמיד מרחפת מלמעלה השאלה האם העסק יהיה רווחי. על כן כאשר רוכשים מסעדה קיימת ניתן לדעת בדיוק מה מקבלים ואם מדובר על חתול בשק. על כן רבים מבקשים לרכוש מסעדת קיימות, כך שבגדול כל מה שנותר זה להמשיך לנהל עסק קיים, להמשיך ולהרוויח. כשאתם רוצים להשקיע ולשפץ את המסעדה שלכם בשביל לשפר את חווית הלקוחות ואת חווית העבודה לכם – מזמינים הדמיות עיצוב פנים למסעדה שתאפשר לכם להוציא לפועל את החזון העיצובי שלכם עוד לפני התחלת הבניה.

הצד של הרוכש
לקראת מכירת רכישת מסעדה הצד של הרוכש צריך לערוך לא מעט בדיקות לגבי מצב המסעדה, לחקור לעומק האם יש לה התחייבויות או חובות, האם צפויים שינוים אשר נוגעים ללקוחות, לספקים או לנראות של האזור, האם הקניין הרוחני מעוגן כפי שצריך וכדומה. כבר היו מקרים בהם מסעדה נרכשה ויחד עמה גם הועברו חובות שכלל לא היו רצויים, ועל כן על כל רוכש להצטייד בעו”ד שבקיא בתחום על מנת לדעת בדיוק עבור מה הוא משלם, מה הוא עתיד לקבל ובאלו תנאים.

מציאת מציאה
כיום ניתן למצוא בלוחות יד 2 מגוון מסעדות שמוצעות למכירה, אך כיצד הצד של היזם יודע מה נכון עבורו? ובכן גם בנקודת ההתחלה כאשר כל שיש זה רק רצון לרכוש מסעדה קיימת, ניתן לגשת אל בעל מקצוע שחי את התחום, (כאמור עו”ד), ולתת לו לשדך אתכם עם אופי המסעדה אותה מחפשים.

הצד של המוכר
גם על הצד של המוכר להיעזר בע”וד או בשמאי שבקיא בתחום וזאת על מנת להרוויח כמה שרק ניתן מהמכירה. לפני שמוכרים יש להבין כמה העסק אכן שווה וזהו נתון שכולל פרמטרים שונים כגון הוצאות, רווחים, מוניטין, מיקום וכדומה. כאשר מצרפים עו”ד ניתן להבטיח שהעסק יימכר בתנאים הטובים ביותר ולא להצטער לאחר מעשה.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן