a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

מכירת רכישת בית קפה

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > מכירת רכישת בית קפה

מכירת רכישת בית קפה

בתי קפה תמיד היו עסק אידאלי. בית קפה הנו מקום אליו מגיעים על מנת לאכול וליהנות ממגוון מטעמים, אך לא פחות גם על מנת להיפגש עם חברים במקום עם אווירה ייחודית. על כן בית קפה מושך אנשים בשני מישורים: פעם אחת כאשר מרגישים רעבים ופעם שנייה כאשר מבקשים מקום נעים עבור מפגש. על כן תמיד טוב להשקיע בבית קפה וכיום יש לא מעט אנשי עסקים שמבקשים לרכוש אחד קיים שפועל טוב, כך שכל שנותר זה להמשיך להתניע את גלגלי ההצלחה.

אופציה חלופית
כמובן שגם ניתן להקים בית קפה חדש מאפס, אך פה כבר מדובר בכמה מינוסים. ראשית כל כך גם צרכים להשקיע הרבה יותר זמן עבור מציאת מקום, השגת אישורים, הכרת הספקים, בניית קונספט, בניית צוות עובדים, רכישת כלים, בחירת עיצוב וכדומה, ופעם שנייה מדובר בבזבוז משאבים כיוון שאז גם צריך להשקיע רבות בשיווק אינטנסיבי, ברכישת המקום, בבזבוז זמן יקר, בניסוי וטעייה וכדומה- כך שללא ספק אנשים מעדיפים למצוא בית קפה קיים ומוצלח שמוצע למכירה.

שיעורי בית
גם אם נמצא בית קפה ידוע שמחפש אחר רוכש, אין לחטוף את המציאה לפני שעורכים בדיקה מעמיקה- כי העובדה שבית הקפה מפורסם בעיתונים ובמספר ביקורים רצופים נמצאו בו לקוחות רבים, אינה בהכרח מעידה על מה שנמצא מאחורי הקלעים. כך למשל יש לברר האם לעסק יש חובות, האם ספקים קבועים עומדים לעזוב, האם מתוכננים שינויים משמעותיים באזור, האם הקניין הרוחני רשום באופן מסודר וכדומה. החדשות הפחות נעימות הן שיש לעשות הרבה שיעורי בית, אך החדשות היותר טובות הן שאין צורך לעשות זאת לבד- אלא לשכור אנשי מקצוע.

ליווי מקצועי
כאשר מחפשים אחר סיטואציה של מכירת רכישת בית קפה, מומלץ לפנות אל עורך דין שפעיל בתחום הזכיינות ורכישת עסקים, וזאת כיוון שהוא עשוי להיות מקושר ולהכיר הזדמנויות פז. כמו כן יש לאפשר לעו”ד שבקיא בתחום ללוות את כל התהליך, כך שהוא יילווה כל הסכם ובדיקה, וינתב את הסכם הרכישה בהתאם לאינטרסים של הרוכש או המוכר, (תלוי מי הלקוח).

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן