a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

מיזוגים ורכישות בתחום רשתות הזכיינות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > מיזוגים ורכישות בתחום רשתות הזכיינות

מיזוגים ורכישות בתחום רשתות הזכיינות

בהינתן והוחלט על מכירה של רשת, יש לבנות מתווה משפטי אשר ישמור על המוכרים של הרשת מפני החשיפות המשפטיות הנובעות מעסקה מורכבת.

ברוב המקרים עסק יחיד התפתח לרשת זכיינות מצליחה כפועל יוצא של גורמים רבים, בהם – בידול ממתחרים, פשטות תפעולית, מיתוג מקצועי, ומעל לכל – הבנת מודל הזכיינות. יש עסקים שמלכתחילה חושבים על הגעה למאסה קריטית של סניפים וביצוע מכירה מלאה או חלקית של הרשת. בלי סנטימנטים ובלי רגשנות. אחרים כלל לא מעלים על דעתם למכור את הבייבי שהקימו בדם, יזע ודמעות. אלה גם אלה יעמדו באתגרים שונים עד להגעתם לנקודה שבה יוכלו להגיע אליהם פניות מצד גופים / קרנות אשר מעוניינים לרכוש רשתות. בשלב שתתקבל הפניה היא תייצר דילמה אמיתית העומדת בפני כל מי שמגיע לשלב האקזיט – האם למכור או להמתין. שאלה לא פשוטה המחייבת ניתוח אסטרטגי, משפטי ופיננסי.

בהינתן והוחלט על מכירה של רשת, יש לבנות מתווה משפטי אשר ישמור על המוכרים של הרשת מפני החשיפות המשפטיות הנובעות מעסקה מורכבת כזו, ומתווה מיסויי אשר יקטין באופן חוקי את חבות המס שתוטל עליהם. יש לקחת גם בחשבון שרוב הרוכשים יידרשו מהמייסדים להישאר כשותפים, לפחות בשנים הראשונות. אם אכן זה המקרה, הרי שהעסקה הופכת למורכבת יותר שכן צריך לבנות את מערכת היחסים בין הרוכש לבין המייסדים, מעין הסכם מייסדים מורחב אשר מגדיר מראש את יחסי הכוחות בתוך החברה המשותפת.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן