a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

לי קופר זכיינות

לי קופר זכיינות

רשת הג’ינסים לי קופר היא רשת מוכרת בעולם האופנה. הרשת הוקמה בשנת 1908 באנגליה, כיום (09/2020) מחזיקה הרשת ב-55 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ, שמורכבים מכ-35 סניפים של הרשת המוכרת ועוד כ-20 סניפים של רשת הבת – לי קופר קידס.

בשנה האחרונה, פורסם שבלי קופר ישראל הושקע רבות בחיזוק המותג, והוחתמו כפרזנטורים הזמר איתי לוי, והזמרת אלה לי להב, וכן כוכבות הריאליטי נטע ברזני וירדן ויזל. ברשת המהווה זכיינות לחנות בגדים מציעים על פי הפרסומים מגוון רחב של ג’ינסים, וכן חולצות, מעילים, סוודרים ואפילו נעליים. בלי קופר קידס פונים לקהל ילדים צעיר יחסית, בין 4 ל-14, ומציעים גם שם מגוון רחב של פריטים לקיץ ולחורף. הרשת מפעילה את הסניפים שלה באמצעות זכיינים, שעובדים מולה בשיטת הזכיינות התפעולית.

ידע וניסיון

בזכיינות תפעולית, הזכיין לא רוכש את המלאי, והוא אחראי אך ורק על תפעול החנות, אחרי ששכר את המקום להפעלתה (בד”כ בשכירות משנה מהרשת). הרשת אמורה להעניק לזכיין אופנה ליווי של אנשי מקצוע שמסייעים בהקמת החנות ותפעולה, הוא מקבל את המלאי והציוד, ומנהל את החנות, כולל ניהול חשבונות, העסקת עובדים והוצאות שכר. על כך, מקבל הזכיין אחוז מסוים מפדיון העסק בסיום החודש (עמלת הזכיין). מדובר בסוג זכיינות די מורכב, וכדי לצלוח את החוזה מול הרשת, אשר מהווה את הבסיס ליחסים בין הצדדים, יש לעבוד עם אנשי מקצוע. משרד עורכי הדין של גיא קולן מציע התמחות ספציפית בנושא הזכיינות, ועוזר לזכיינים להשיג את העסקה הטובה ביותר עבורם. הליווי הצמוד מתחיל בחוזה, המחייב הבנה מעמיקה הן בפן המשפטי והן בפן העסקי של מודל הזכיינות, וגם חלילה  להגנה משפטית במקרה של סכסוך מול הרשת.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן