a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

חשיבות רישום סימן מסחר

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > חשיבות רישום סימן מסחר

חשיבות רישום סימן מסחר

על מנת להבין את החשיבות של רישום סימן מסחר, יש להבין מהי המשמעות של הסימן. ובכן סימן מסחרי מורכב מסמלים ומילים והוא מזוהה עם עסק ספציפי. סימן יכול להיות לוגו גרפי, סיסמה שמזוהה עם עסק מסוים וכמובן שגם שילוב של שניהם. המטרה של סימני מסחר היא פעם אחת להבטיח ללקוחות שהם אכן מקבלים את המוצר/ השירות אותו הם מבקשים, ופעם שנייה מבטיחה לבעלי העסק/ הקונספט שהוא יישאר בעליו הבלעדיים, כך שניתן להניב רווח לאחר שהושקעו הרבה מאמצים לטובת מיתוג החברה והפצתה ברבים.

הבטחה
לאחר שהבנו מהו סימן מסחרי ניתן יהיה להמשיך ולהבין מדוע טורחים ורושמים אותו. ובכן ברגע שסימן רשום וצד שני עושה בו שימוש שלא באישור, הרי שניתן לתבוע אותו על גניבת קניין רוחני. כך ניתן להבטיח שרק בעליו המקוריים יוכלו להשתמש בו מבלי שגורם זר ירכב על ההצלחה ללא תמורה.

ליווי מקצועי
על מנת לרשום סימן מסחרי יש לפנות אל רשם סימני המסחר הישראלי, כך שלאחר הרישום הסימן יהיה מוגן באופן משפטי. על מנת לרשום את הסימן ניתן להתנהל לבד, אך כל עוד פונים אל עו”ד שבקיא בתחום סימני מסחר ניתן להיות רגועים שההליך נעשה באופן אידאלי ומשיג את מירב היתרונות האפשריים ובמינימום מאמץ. כמו כן פנייה אל עו”ד שבקיא בתחום מעניקה הסבר יותר מפורט עבור שלל ההיבטים, כך שניתן להכיר אופציות נוספות ולהבין מהי התנהלות נכונה עבור כל עסק ועסק. בנוסף יש לשלם אגרה, וגם פה ליווי של עו”ד ייעודי ינתב את התשלום עבור האופציה האידאלית ביותר עבור כל מקרה ומקרה.

שלב שני
רישום סימן מסחר הנו שלב ראשון ולאחריו מגיע השלב השני. בשלב זה נבחן הסימן ע” רשם וניתן להגיש התנגדות. אם אכן מוגשת התנגדות, מתנהל מעין משפט אליו מומלץ להגיע מצוידים עם עו”ד שמכיר את התחום על מנת להצליח לסיים את מטלת הרישום. בתום ההליך הישג הרישום מקנה לבעליו שימוש ייחודי בסימן המסחרי בו בחר ומרגע זה גם ישנה הגנה במקרה של הפרת זכויות.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן