a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות קפה קפה

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות קפה קפה

זכיינות קפה קפה

קפה קפה היא רשת בתי הקפה הגדולה ביותר בארץ. היא הוקמה ב-2001, ומונה כיום כ-160 סניפים, כולל באירופה. המותג החזק והידע המקצועי העצום שהצטבר ברשת (שאגב, כוללת גם את לחם ארז, חומוס כספי, fresh ועסקי מזון נוספים) הופכים את הזיכיון שלה לבעל פוטנציאל גבוה במיוחד. יחד עם זאת אסור לשכוח שככל שהרשת חזקה יותר, כך נקודת המוצא של הזכיין עלולה להיות בעייתית יותר עקב הפערים המובנים בינו לבין הרשת – וכדי לגשר על הפערים הנ”ל חשוב לפנות לקבלת ייעוץ משפטי. עו”ד גיא קולן הוא מומחה לזכיינות בעל ניסיון ספציפי רחב היקף בתחום בתי הקפה, הן במסגרת ליווי זכיינים והן כיועץ לרשתות, כך שבעזרתו תוכלו לצאת לדרך בראש שקט ומתוך ידיעה שהזכויות החשובות לכם מגובות היטב בחוזה הזכיינות. זכיינות בתי קפה הפכה לפופולארית במיוחד בשנים האחרונות בישראל.

הסוגיות שעבורן נדרש ייעוץ שנשען על בקיאות מעמיקה בתחום הזכיינות והחוזים בכלל רבות ומגוונות: מה מוגדר מבחינת הרשת כהפרת חוזה ומהן הסנקציות שהיא עלולה להטיל עליכם במקרים אלה, היקף המגבלות שיוטלו עליכם בתום תקופת הזיכיון (במקרים שבהם הרשת מבקשת להגן על עצמה מפני ניצול הידע הרב שקיבלתם ממנה תוך כדי פעילות משותפת), חופש הפעולה שלכם (כולל בבחירת מיקום הסניף, למשל, או האפשרות למכור את הזיכיון), ועוד.

עוד כדאי לקחת בחשבון שלעתים גם סוגיות טכניות כמו גודל המטבח עשויות להיות קריטיות לגבי תפעול בית הקפה. כך למשל אם המטבח הוא בעל מידות צנועות, הזכיין עלול לגלות שמשרד הבריאות מאשר רישיון עסק רק בתנאי שלא יבוצעו בו בישולים או שלא יימכרו בו מוצרים מסוימים. גם בחירת המקום שבו יפעל בית הקפה שלכם מחייבת לקחת בחשבון שיקולים משפטיים (קיומו של היתר בנייה או קבלת היתר שימוש חורג, חוזה השכירות ועוד). עם עו”ד גיא קולן תוכלו לסמן V על כל הנושאים המהותיים ולהצטרך לרשת קפה קפה בתנאים האופטימליים מבחינתכם.

 

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן