a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות קפה גרג

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות קפה גרג

זכיינות קפה גרג

קפה גרג הראשון נפתח בחיפה בשנת 1994. לאורך השנים הפך הסניף הצנוע לרשת משגשגת שלא מפסיקה להתחדש ולהשתדרג, וב-2017 כבר היו יותר מ-100 “קפה גרג” ברחבי הארץ. יזמים רבים מבקשים להצטרף לסיפור ההצלחה – חשוב לעשות זאת אך ורק עם ליווי משפטי של עורך דין מומחה לזכיינות באופן כללי ובפרט בעל ניסיון בתחום זכיינות הקפה.

היתרונות של רכישת זיכיון של קפה גרג משמעותיים, ובפרט מרוויח מי שהופך לזכיין של הרשת בית קפה עם שם מוכר שמשדר איכות, גיוון ושירות מוקפד. בנוסף, נחסכת ההוצאה של פיתוח תפריט שכן זכיינות קפה גרג מגיעה כמובן עם שלל מאכלים ומשקאות שכבר הוכחו כמתאימים לטעם הישראלי, כולל תפריט טבעוני עשיר ותפריט ילדים מושקע. יתרון שלישי הוא רכישת כל חומרי הגלם והמוצרים הנדרשים לתפעול בית קפה במחיר אטרקטיבי בזכות יתרון הגודל של הרשת, שכאמור מונה יותר מ-100 סניפים, ועוד יתרון בלתי מבוטל הוא ההשקעה המתמדת בפיתוח, בשיווק ובהשבחת המותג, השקעה שממנה נהנים כל הזכיינים.

לצד הפוטנציאל, חשוב לזכור שהפעלת בית קפה בזיכיון מחייבת היצמדות לתנאים שעלולים להיות נוקשים והקפדה על כל תנאי הזיכיון. כל הפרה של סעיף כזה או אחר בהסכם הזכיינות מול רשת קפה גרג יכולה להוביל לסנקציות של ממש כלפי הזכיין בגין פגיעה במוניטין של הרשת ואף להפסקת ההתקשרות העסקית גם אם תקופת הזיכיון לא הגיעה לסיומה. בהתאם מומלץ בחום לוודא היטב מה פירושו של כל סעיף וסעיף בהסכם הזיכיון, וזאת בעזרת עו”ד גיא קולן שכבר ליווה זכיינים רבים במשא ומתן מול רשתות בתחום המזון ובפרט רשתות בתי קפה.

עוד מומלץ לשים דגש על המגבלות שחלות על הזכיין בתום תקופת הזיכיון כחלק ממניעת תחרות בינו לבין הרשת, ואת כל ההתחייבויות של קפה גרג במסגרת הכשרתו של הזכיין והסיוע בתפעול השוטף של בית הקפה.

 

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן