a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות למכירה בישראל – משתלם או לא משתלם?

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות למכירה בישראל – משתלם או לא משתלם?

זכיינות למכירה בישראל – משתלם או לא משתלם?

היום אפשר למצוא אינספור פרויקטים של זכיינות למכירה בארץ במגוון רחב של תחומים – מרשתות אופנה ועד לסניפים של רשתות מזון ואוכל, מסעדות, רשתות פארם ותחנות דלק. יותר ויותר יזמים רוכשים בתי עסק קטנים שנחלו הצלחה והופכים אותם לרשת מצליחה ולכן התחום של זכיינות למכירה בארץ מבטיח עוד ועוד הזדמנויות. למרות שכל הזדמנות עסקית אינה נטולת סכנות, הבחירה להשתלב בעסקי הקמעונאות דווקא דרך זכיינות בעלת יתרונות רבים.

למה זה כדאי?

זכיין שמחפש להשתלב בפרויקט זכיינות למכירה בארץ מבטיח לעצמו בטחונות מסויימים שאינם קיימים כאשר מקימים עסק מאפס. רכישת הזכיון לרשת קיימת, מוכרת ומפורסמת שקהל הצרכנים מכיר ומשתמש בשירותיה באופן קבוע, מבטיחה לזכיין בנק של לקוחות קבועים שיגיעו לסניף אותו הוא פותח ויהוו את בסיס מאגר הלקוחות שלו. יתרון זה ברור על פני הקמת עסק מאפס, שדורש בנייה של קהל לקוחות, תהליך שיכול להימשך זמן רב ולגבות מחיר ועלות גבוהים מהיזם. בנוסף, העיסוק בפרסום, שיווק ומיתוג העסק נשאר עיסוקה של הרשת כולה ולכן הזכיין עצמו לא צריך להשקיע משאבים ומאמצים בבניית מערך שיווקי. בכל בדיקה של זכיינות למכירה בארץ ובכל מקום אחר, צריך לקחת בחשבון את היתרונות האלו אך גם לדעת ששום מהלך עסקי אינו נטול סכנות.

סוגי זכיינות למכירה בארץ

חשוב לדעת שקיימים מספר סוגי זכיינות למכירה בארץ שמוצעים למי שרוצה להשתלב ברשתות מזון, אופנה או כל תחום קמעונאי אחר. סוגי זכיינות אלו הם זכיינות כוללת וזכיינות מצומצמת. הסוג הראשון של זכיינות – זכיינות כוללת – מחייב את הזכיין למעשה להיות כפוף באופן מוחלט לכל התנאים של הרשת – משימוש בלוגו ובמערכי השיווק הקבועים שלה ועד לעבודה שוטפת תחת פיקוח צמוד של מנהלי הרשת. זכיינות למכירה בארץ שמוצעת במסגרת של זכיינות מצומצמת מאפשרת לזכיין להפעיל מערך מכירה של מוצרים מטעם הרשת, אך הוא אינו כפוף לכל חוקי הרשת בנוגע לשיווק, מיתוג והעבודה השוטפת – זאת בהתאם להסכם שנחתם בין הרשת ובין הזכיין.

איך יודעים מה נכון לנו?

אם אתה זכיין מתחיל ואינך יודע איזה סוג של זכיינות למכירה בארץ מתאים לך, כדאי מאד להיוועץ עם איש מומחה בתחום הזכיינות. עורכי דין בעלי התמחות בדיני זכיינות וניסיון בניהול הסכמי זכיינות מול רשתות שונות, יכול לסייע עם ידע מקצועי עשיר ולעזור לך לבצע את ההחלטה היכן להשקיע את כספך ואת דמי הזכיון שלך. בנוסף, הכרות ולמידה של עולם הזכיינות בארץ יסייע לך לעשות החלטות בעלות סיכון נמוך – כמו בכל תחום בעסקים – ידע הוא כוח.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן