a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות יד שנייה

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות יד שנייה

זכיינות יד שנייה

זכיינות יד שנייה

זכיינות יד שנייה

זיכיון הוא מוצר לכל דבר, ובמקרים רבים רשאי בעל הזיכיון להציעו למכירה, בכפוף להסכמת הרשת המזכה. קניית זיכיון “יד שנייה” אינה דומה לקניית חולצה או מכונית, שכן הזיכיון הוא למעשה הסכם משפטי, עתיר סעיפים ומורכב, ובהתאם רכישתו ללא ליווי עורך דין המומחה לזכיינות עלולה להתגלות כטעות ולעלות לכם ביוקר.

על מה חשוב להקפיד כשרוכשים זיכיון “יד שנייה”?

אמנם אין הבדל מהותי בין זכיינות “יד שנייה” לבין זכיינות “רגילה” שכן מי שרוכש זיכיון מזכיין ולא ישירות מהרשת מחויב להתנהל בהתאם למפורט בחוזה הזכיינות, אך עם זאת, רכישת זיכיון “יד שנייה” מייצרת יחסים משפטים גם אל מול הזכיין היוצא (המוכר). לאור זאת, במקרה של רכישת זיכיון “יד שנייה” חשוב לבחון לא רק את הביצועים העסקיים של הזיכיון הנרכש, אלא גם את הפן המשפטי. למעשה, כדאי לפנות לייעוץ משפטי עוד לפני שמקדישים זמן ומשאבים אחרים לבדיקת הכדאיות הכלכלית, וזאת מהסיבה הפשוטה שלעתים הרשת אוסרת על העברת הזיכיון או מערימה על כך קשיים, וחבל לגלות בשלב מאוחר שממילא אין היתכנות אמיתית לרכישת אותו עסק וביצוע העסקה.

דגש חשוב נוסף הוא בחינה של יתרת תקופת הזיכיון ותקופת השכירות של העסק – כדי שתוכלו לדעת מהו פרק הזמן שעומד לרשותכם כדי ליהנות מפירות ההשקעה בזיכיון והאם מובטחת לכם יציבות מבחינת מיקום העסק. סעיפים מהותיים נוספים בכל הסכם זכיינות הם המצבים שבהם ניתן לסיים את ההתקשרות בין הרשת המזכה לבין הזכיין עוד לפני תום תקופת הזיכיון (בין אם כתוצאה מהחלטה של הרשת ובין אם לנוכח רצון הזכיין), התמיכה של הרשת בזכיינים שלה (ובפרט מבחינת המחויבות להשקיע בהדרכה ובפרסום), חופש הפעולה האפשרי מבחינת הזכיינים, ההתחייבות של הזכיין לגבי אי תחרות מול הרשת בתום תקופת הזיכיון, ועוד.

רק עו”ד בעל ניסיון רב בתחום הזכיינות יבטיח לכם עסקה נטולת “מוקשים” ומיקסום של השקעתכם – מומלץ לא להתפשר על כך.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן