a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות – הדבר הגדול הבא

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות – הדבר הגדול הבא

זכיינות – הדבר הגדול הבא

לעתים, הקשר הרגשי לאנשים והשגרה היומיומית, מקשה על אנשים להיפרד ממקום עבודה, אפילו כאשר ידוע להם כי יש באפשרותם להשיג הכנסה גבוהה יותר במקום אחר. עם זאת, בקבלת החלטה ללכת על האופציה של זכיינות, יש מספר דברים עיקריים שיש לשים עליהם את הדגש. זכיינות הינה נושא מורכב, לעתים אף סבוך, אך עם הדרכה נכונה ויכולת אישית, רכישת זכיינות יכולה להוות מקור הכנסה מעולה.

שאלות חשובות לקראת רכישת זיכיון

האם אתם מוכנים למשכורת שתלויה בכם ורק בכם? זכיינות אינה מבטיחה צ’ק משכורת בסוף החודש, זאת בניגוד לעבודה יומיומית רגילה. המיוחד בתחום של זכיינות, הוא שהמוטיבציה והיכולת שלכם תשתקף בהצלחת העסק. מדובר בלקיחת סיכון ואולי אף הימור רציני לגבי מקום העבודה, יש רבים אשר לא ימצאו את עצמם כמתאימים לרכישת זכיינות. עבור משפחה צעירה, כניסה לתחום של זכיינות הינה סיכון משמעותי, היות ובשלב מוקדם של ביסוס המשפחה, ישנן הוצאות רבות. זכיינות עשויה להסתיים בכישלון, אשר ימוטט משפחה בשלביה הראשונים. לפיכך, מומלץ לעצור ולשאול את עצמכם – האם אתם מוכנים לפצוח בקריירת זכיינות? או יותר נכון, האם אתם ערוכים כלכלית ומנטאלית להתמודד עם הפסד כספי גדול במידה ותגיעו לכך? חשוב לזכור, כי זכיינות משמעה עבודה קשה, לפחות בשנים הראשונות של הרצת העסק. לא תוכלו לתת לדברים להתרחש מעצמם, תזוזה של העניינים תלויה בעיקר בכם. לכן, יש צורך במשמעת עצמית חזקה. עליכם לדעת אם הנכם מסוגלים לכך, כי מדובר ביצירת סדר עדיפויות חדש לגמרי, בו זכיינות תופסת את המקום הראשון ברשימה. רצוי כי תיבחר זכיינות בתחום אשר מעניין אתכם אישית, אחרת תתקשו להתמיד בניהול העסק מבוקר ועד ערב. זכיינות פופולארית במיוחד בתחום המסעדנות: רשתות בתי קפה ומסעדות רבות מעניקים רישיון זכיינות לאנשים פרטיים, אשר רבים מהם מנצלים את המומנטום של הצלחת רשת מסעדות כלשהי (בנוסף לקהל הקבוע אשר פוקד רשת זו), על מנת להתפתח כלכלית בפן האישי.

זכיינות – מה הלאה?

בחירה בתחום זכיינות אשר לא קורץ לכם במיוחד, עשוי לגרום להתדרדרות בתפקוד שלכם כבעלי זכיינות ולמצב בו לא תהיו עם ה”אצבע על הדופק”. מכאן ועד להפסדים גדולים, הדרך קצרה. לאור כל זאת, עשו עם עצמכם בדק בית והגיעו להחלטה מתוך שיקול דעת הוגן. בחרתם תחום זכיינות? מצוין. העובדים מגיעים, הציוד כבר כאן והעסק מתחיל לרוץ. מה עכשיו? שגרה. אולי הדבר הקשה ביותר, אך זו שגרה מסוג אחר. זכרו, אתם בעליו של עסק עצמאי עכשיו!

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן