a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות בתי קפה

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות בתי קפה

זכיינות בתי קפה

אחד הענפים שבהם שיטת הזכיינות נפוצה במיוחד הוא בתי הקפה – לא פחות מ-1,000 בתי קפה בארץ הם חלק מרשת, כשבין הגדולות והמוכרות ניתן לציין את קפה קפה, ארומה, לנדוור וקפה גרג. בין הסיבות לכך: רף הציפיות הגבוה של הלקוחות מבית הקפה, התחרותיות העזה בענף והיתרון המשמעותי לגודל בתחום זה. רשתות רבות מציעות זיכיונות למכירה ומצד שני לא מעט יזמים משוכנעים כי בית קפה שהוא חלק מרשת מהווה מכרה זהב. על-מנת ליצור מצב Win-Win לטווח ארוך חשוב להסתייע בליווי משפטי במהלך רכישת הזיכיון (וגם הרשתות המזכות נעזרות כמובן בעורכי דין שהם מומחים לדיני מסחר באופן כללי ובפרט לזכיינות). אם אתם מעוניינים בקניית זיכיון, מומלת להיעזר בעורך דין מבין בתחום.

למה חשוב לגבש הסכם זכיינות מפורט ומדויק?

ניהול בית קפה כרוך באינספור החלטות ובנוסף מדובר כאמור בענף שמתאפיין בתחרותיות גבוהה ועל כן גם רמת אי ודאות בלתי מבוטלת. כתוצאה מכך עלולים להתגלות חילוקי דעות של ממש בין רשת לבין זכיין, ואפילו קונפליקטים מהותיים – וכדי למנוע קרע בלתי הפיך ונזקים משמעותיים, הן לרשת והן לזכיין, חשוב לעגן באופן מפורט ומדויק את ההתחייבויות של כל אחד מהצדדים אל הצד השני.

הסכם זכיינות ברור חשוב במיוחד לזכיינים וזאת לנוכח פערי הכוחות המובנים בינם לבין הרשתות. בהתאם, ליווי משפטי של עורך דין מנוסה כמו גיא קולן, שכבר סייע לאנשי עסקים רבים לרקום עסקה מוצלחת במיוחד מול רשתות בתי קפה שונות, הוא נכס יקר ערך עבור כל מי שרוצה להיות זכיין בית קפה. בין הסעיפים שחובה להקדיש להם תשומת לב: מהם המקרים שבהם הרשת יכולה לסיים על דעת עצמה את תקופת הזיכיון, מהן המגבלות שיוטלו על הזכיין לאחר שמסתיימת ההתקשרות עם הרשת (במקרים רבים הוא נדרש להתחייב לאי תחרות), מידת חופש הפעולה של בית הקפה הספציפי במסגרת הרשת, ועוד.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן