a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות אופנה – זכיינות צבעונית ומאתגרת

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות אופנה – זכיינות צבעונית ומאתגרת

זכיינות אופנה – זכיינות צבעונית ומאתגרת

המילה זכיינות הפכה למילה פופולרית בעולם האופנה מאז שהתרבות הקניונים הפכה לסוחפת כל כך. יותר ויותר קניונים הוקמו ברחבי הארץ ועמם יותר ויותר סניפים של רשתות אופנה מובחרות, כולם מופעלים במסגרת הסכמי זכיון כאלה ואחרים. היום התחום של זכיינות לרשתות אופנה הוא תחום תחרותי ובועט, שמספק למי שנכנס אליו אתגר לא מבוטל ותזזיתיות שרק עולם שוקק חיים וצבעוני כמו עולם האופנה יכול להבטיח. העובדה שמותגי האופנה השונים נמצאים בתחרות תמידית וכי בקניון אחד אפשר למצוא כמה וכמה רשתות אופנה הופכים את הבחירה ברכישת זכיינות לרשתות אופנה לבחירה אמיצה לחלוטין.

כיצד עובדת זכיינות לרשתות אופנה?

יזם שמבקש לרכוש זכיון להפעלת סניף של רשת אופנה כזו או אחרת, בדרך כלל צריך לעמוד בכמה קריטריונים קבועים שמוכתבים על ידי מנהלי המותג. בדרך כלל זכיין שמבקש לרכוש זכיינות לרשתות אופנה פונה אל הרשת ומוזמן לסדרה של הערכות ובדיקות. במידה ונמצא כי הוא יכול להיות מתאים להפעלה של סניף, הוא מוזמן לעיתים קרובות למפגשי הדרכה קבועים, מעין קורס זכיינות, שמתפרש על פני מספר שבועות. לאחר הקורס נעשה סינון והזכיינים הנבחרים מתחילים את מלאכת ההקמה. חשוב לציין שרוב המותגים שפועלים היום בארץ מבקשים ממי שרוצה להיכנס לתחום של זכיינות לרשתות אופנה סכום התחלתי שמטרתו להקים את הסניף הרלוונטי, בנוסף לדמי זכיון קבועים שמשולמים לרשת באופן קבוע.

למה כדאי להיכנס לתחום?

תחום של זכיינות לרשתות אופנה הוא תחום עמוס סיכונים אך גם מאתגר מאד. הסיבה לכך שהוא עמוס בסיכונים נובעת מהעובדה שבישראל, כמו בכל מדינות העולם, קיימת תחרות בריאה אך לא פשוטה בין רשתות האופנה השונות. בעוד שבתחום המזון ישנן העדפות קולינריות ברורות, תחום האופנה הוא פרוץ והוא משתנה מעונה לעונה. תנודת הלקוחות היא רבה ולקוח שהיה רוכש ברשת באופן קבוע בחורף, לא יחזור אליה בקיץ אם האופנה תשתנה. לכן, מדובר בתחום שמתאים למי שאוהב אתגרים וסיכונים. למרות הסיכונים האלו, מדובר בתחום דינאמי שמספק עניין בלתי נגמר ועבודה מלאת סיפוק כשהנתונים טובים.

לדעת באיזה מותג לבחור

הדרך לפצח את התחום של זכיינות לרשתות אופנה וליצור לעצמך פרויקט מוצלח היא להכיר היטב את העולם הזה ואת הרשתות שפועלות בו. בעוד שישנן רשתות מדשדשות שנתוניהן משתנות מעונה לעונה, אחרות שומרות על פופולריות בזכות פרסום יצירתי, מערך לקוחות קבוע שלא מוותר על רכישה של פרטי המותג ויכולת ללכת עם הטרנדים הבולטים באופנה הבינלאומית. אם נבחר לרכוש זכיינות לרשתות אופנה שעומדות בקריטריונים האלו, מובטחת לנו הצלחה רבה ובתחום תחרותי וקשה כמו תחום קמעונאות האופנה, אין ספק שזוהי ההשקעה המשתלמת ביותר.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן