a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיין מקדונלדס ישראל

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיין מקדונלדס ישראל

זכיין מקדונלדס ישראל

מקדונלדס היא אחת מ-500 החברות הגדולות ביותר בעולם כולו, וגם בשוק המזון בישראל היא מפגינה נוכחות משמעותית עם כ-180 סניפים. הרשת הייתה אחת הראשונות שניצלו את יתרונות הקונספט של זכיינות לטובת התרחבות מהירה, וגם כיום מוצעים זכיונות שלה בעולם למכירה, למעט בישראל.

חשוב לדעת כי בנקודת זמן זו לא מוצעת האופציה להפוך לזכיין מקדונלדס בישראל. באופן כללי רכישת זיכיון לעסק בתחום המזון המהיר מחייבת בדיקה קפדנית במיוחד של תנאי הזכיינות, בדיקה שאותה יכול לבצע רק עורך דין בעל ניסיון רב בתחום הזכיינות  ושכבר ליווה עסקאות רכישת זיכיונות בענף זה.

בין הנושאים שאותם חשוב לבחון היטב כשרוכשים זיכיון של מסעדת מזון מהיר: תקופת הזכיינות, התנאים שבהם רשאית הרשת לבטל את הזיכיון עוד לפני תום התקופה, היקף הבלעדיות, אחוז התמלוגים המשולם לרשת, ההתחייבות של הזכיין לרכוש מוצרים מהרשת, האם הזכיין רשאי למכור את הזיכיון לצד שלישי ובאילו תנאים, היקף ההשקעה של הרשת בפיתוח תפריטים עדכניים, בשיווק ובנושאים מהותיים נוספים, הסעיפים הנוגעים למגבלות על הזכיין בתום תקופת הזיכיון (שכן הרשת מעוניינת במרבית המקרים למנוע ממנו מלנצל את הידע שאליו נחשף תוך כדי הפעלת הסניף ולהתחרות בה) ועוד.

גיבוש הסכם זכיינות בעזרת עורך דין בקיא בתחום דוגמת עו”ד גיא קולן יבטיח את מיצוי היתרונות של זיכיון בתחום המזון המהיר – פתיחת עסק שנהנה משם מוכר ומיתוג איכותי, שנשען על הידע רחב ההיקף שהצטבר ברשת, שמקבל חומרי גלם ומוצרים במחירים אטרקטיביים בזכות גודלה של הרשת ושמפורסם באופן שוטף, גם כן בזכות היכולות המשמעותיות יותר של רשת בעלת סניפים רבים.

שירותיו של עו”ד מומחה לזכיינות נדרשים גם כשמתגלים חילוקי דעות משמעותיים בין רשת לבין זכיין. בין אם מדובר ברשת ענקית בדומה למקדונלד’ס ובין אם ברשתות קטנות יותר, הזכיין כמעט תמיד נמצא בעמדת נחיתות לנוכח יחסי הכוחות הלא מאוזנים, וכדי שלא להיפגע מומלץ בחום להיעזר בליווי משפטי מצד איש מקצוע מנוסה.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן