a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

הסכמים למכירת ורכישת פעילות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > הסכמים למכירת ורכישת פעילות

הסכמים למכירת ורכישת פעילות

עבור מי שמחפש אחר הזדמנויות עסקיות, עבור מי שמחפש לרכוש עסק קיים ולהמשיך את ההצלחה, מומלץ שיעצור רגע ויעבור על מספר דגשים, יבדוק כראוי לפני רכישה את נתוני העסק- גם כאשר מדובר על “מחיר מציאה”. מה יש לבדוק? ובכן באופן כללי יש לעבור על מגוון היבטים משפטיים הנוגעים לפעילות החברה, כאשר יש לדעת שבדיקה נוטה להשתנות בין סיטואציה לסיטואציה ועל כן רק עורך דין מיומן שבקיא בתחום החוזים העסקיים יידע לנווט באופן מקצועי את ההסכם שבין המוכר לרוכש.

דברים שיש לבדוק
יש לעבור על קהל היעד של החברה, לבדוק מיהם הספקים העיקריים, האם המצב הנוכחי עם הספקים או הלקוחות עתיד להשתנות, מיהם בעלי המניות, מהי ההתחייבות מולם, האם הנכסים משועבדים, האם קיים צד ג’ שעשוי לבוא בטענות לחברה, האם הקניין הרוחני של החברה רשום באופן מסודר, מי אלו עובדי החברה, מהו ההסכם מול העובדים, האם ישנם חובות, האם מצויים הרישיונות הנדרשים וכדומה.

יתרון לצד חסרון
רכישת פעילות סוללת דרך יעילה על מנת להגיע לידי הסכם. מדובר על רכישה של נכסים וציוד, אך אין מדובר על רכישת מניות. כך ניתן לפקח שבעת הרכישה יודעים בדיוק מה מקבלים, ולא חלילה מקבלים על הדרך גם חובות לא רצויים. עם זאת כיוון שלצד כל יתרון גם יש חיסרון, ראוי לציין שבעת רכישת פעילות יש להיות מודעים לכך שזכויות ונכסי החברה שנמכרת אינם עוברים בעת הרכישה אל ידי הרוכש, ועל כן אם כן מבקשים בכך הרי שיש צורך לערוך הסכם ע”י ההעברה מסודרת שתופיע במרשמים הנוגעים לדבר, כאשר יש להיות מודעים שישנן זכויות אותם לא ניתן יהיה להעביר- לפחות לא בקלות.

התנהלות נכונה
הסכמים למכירת ורכישת פעילות אינם מהווים הליך קבוע אליו ניתן להגיע מצוידים בעט, לחתום על ההסכם ולסגור את הסיפור, אלא על מנת לצאת עם תנאים אידאליים ולהתנהל באופן חלק וללא בעיות- יש צורך להגיע למעמד החתימה מלווים עם עורך דין שבקיא בעריכת חוזים בין שותפים עסקיים, כך שבין היתר הוא גם יידע להמליץ האם לרכוש בנוסף לפעילות גם את מניות החברה, ופה כבר נכנסים אל שיקולי מס.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן