a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

הסכמים למכירת ורכישת מניות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > הסכמים למכירת ורכישת מניות

הסכמים למכירת ורכישת מניות

עסקים רבים מבקשים למכור מניות על מנת להתחלק בנטל או כיוון שנכלאו למצוקה כלכלית. מהצד השני ישנם אנשים שמחכים להזדמנות על מנת להרוויח ממניות שנראות מבטיחות. לפני שמבצעים יחסי ההעברה- משמע מכירה ורכישה, יש לעשות היטב שיעורי בית וזאת על מנת להבין מה רוכשים וכיצד ניתן להרוויח יותר מהמכירה. על מנת לעמוד במשימה יש לערב עוד משלב ההדברות עו”ד שבקיא בתחום.

מכלול שלם
יש לדעת שכאשר רוכשים מניות של חברה בע”מ, מקבלים הרבה יותר ממה שנמצא מאחורי השם של השירות/ המוצר, אלא גם מקבלים בחבילה אחת מכלול שלם שטומן בחובו בצד אחד מוניטין, לקוחות חוזרים וזכויות, אך מצד שני גם מדובר על היתכנות לקבל חובות. פה יש לעצור ולתת את הדעת, לעשות בירור מעמיק לפני שחותמים על הרכישה. על כן אם פועלים ללא ליווי של עו”ד מקצועי, רגע לאחר החתימה כבר ניתן להחזיק בחובות שהוסתרו במרמה וגרמו לרוכש לצפות לדבר אחד ובעצם לקבל דבר שני. על מנת להימנע מכך יש ללוות אל הליך החתימה בעו”ד שבקיא במשפט מסחרי, וזאת על מנת לבטח את עצמכם ולדעת בדיוק לפני מה עומדים ומהן ההשלכות.
הסכם אשר נוגע למכירות ורכישת מניות מכיל מגוון סעיפים ולא מעט מהם. לא נעבור כאן על כולם אך כן נמצא לנכון לציין מגוון סעיפים חשובים: סעיף אשר קובע שלא קיימות התחייבות נוגדת לצד ג’ עבור מכירת מניות. סעיף אשר מגדיר את אופי העברת המלאי והעובדים. סעיף שמתייחס להתחייבות של החברה מול הבנקים והספקים. עו”ד שמומחה בתחום החוזים העסקיים כבר יידע לתת לכך את הדעת.

השלכות מס
כמו לכל מהלך כלכלי גם פה לכל חתימה על הסכמים למכירת ורכישת מניות יש השלכות. אחת מההשלכות החשובות מתייחסת למיסוי. יש להבין שרווחים ממכירה של מניות עשויה להתחלק בין רווח ממניה פרטית החייבת במס הכנסה לבין רווח מהכנסה פרטית שמהווה רווח הון. כאשר יודעים להבחין בין שני הסוגים ניתן להבין מהו שיעור המס, מהן ההקלות והפטורים ממס להם ניתן לצפות ומהי ההתנהלות העתידית מול דמי הביטוח.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן