a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

גיוס הלוואה לקניית עסק פעיל בזיכיון

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > גיוס הלוואה לקניית עסק פעיל בזיכיון

גיוס הלוואה לקניית עסק פעיל בזיכיון

במדינת ישראל ממלאים עורכי הדין תפקיד משמעותי בחיים הציבוריים ובחיים הכלכליים כאחד. ישנם סוגים שונים של הסכמים שאינם ניתנים לביצוע אלא באישור עורכי דין, ולא בכדי. רכישת נדל”ן היא אחת הדוגמאות הטובות לתפקיד המכריע שממלאים עו”ד בהגנה על לקוחותיהם. עו”ד מספק הגנה מפני הונאות או מפני הסכמים שעלולים לפגוע בזכויות של לקוחותיו או אפילו להזיק להם ממש. לפיכך מפתיע להיווכח כי רבים מאלה המעוניינים לרכוש או למכור עסק כל שהוא, עושים זאת בלא שהם מסתייעים בעו”ד או, לכל הפחות, מתייעצים עם עו”ד מומחה לפני שהם חותמים על הסכם לרכישת עסק פעיל בזיכיון. רכישת עסק היא חשובה לא פחות מרכישת נדל”ן.

זאת ועוד – מרבית היזמים מבצעים גיוס הלוואה לקניית עסק פעיל בזיכיון, מבלי שטרחו לבדוק באופן יסודי את העסק מכל הבחינות – כולל ההיבטים המשפטיים של ההפעלה שלו מצד אחד, והחובות והזכויות שמקנה להם הסכם הרכישה מצד שני. בדיקה מהסוג הזה יכולה להתבצע בצורה הטובה ביותר על ידי עורך דין. שני יתרונות יש לבדיקה כאמור: הראשון – עורך הדין קורא את ההסכם, תוך שהוא עשוי להתייחס לנקודות שלא זכו להתייחסות על ידי הרוכש מלכתחילה, ועשויות להיות בעייתיות לאחר הרכישה. היתרון השני טמון בכך שעורך הדין המלווה את פעולת הרכישה וגיוס ההלוואה כאחד, מייצג באופן בלעדי את הלקוח שלו. לקוח המסתמך על ייעוץ שקיבל מעורך הדין של המוכר (וסביר להניח שיהיה לו עו”ד), עלול למצוא את עצמו במצב בעייתי. שהרי אותו עו”ד מייצג את המוכר ומחויב לאינטרסים שלו, ושלו בלבד. הפתרון הטוב ביותר הוא, אם כן, הסתייעות בעורך דין שייצג במהלך העסקה את האינטרסים של הרוכש, ושלו בלבד.

אבני נגף אפשריות בעת גיוס הלוואה לקניית עסק פעיל בזיכיון

עו”ד המייצג את הרוכש יעמוד על המשמר וימנע פגיעה בזכויות שלו. ודוגמאות לפגיעה כזאת לא חסרות. לא אחת קרה שיזם רכש עסק פעיל בזיכיון, וגילה לאחר זמן לא רב כי מי שמכר לו את העסק קיבל זיכיון להפעיל עסק דומה, במרחק קטן ממנו. מכאן ועד לנדידת כל הלקוחות הקבועים לעסק החדש הדרך קצרה – ואיתה פשיטת רגל בלתי נמנעת. עו”ד שהיה מייצג את הרוכשים היה, קרוב לוודאי, מוסיף בהסכם סעיף המונע פתיחת זיכיון זהה או דומה במרחק סביר מהעסק הקיים.

במקרים אחרים קרה שההלוואה שנלקחה לרכישת העסק ניתנה בתנאים שאינם מאפשרים לבעלים החדש של אותו עסק פעיל בזיכיון שנרכש להפעיל אותו: החזר בלתי סביר, תנאים לא אטרקטיביים או ערבות אישית של הרוכש להלוואה כולה, מה שהופך אותו לבן ערובה למעשה של הגוף שנתן את ההלוואה. עו”ד מומחה לדבר יסייע, קרוב לוודאי, ללקוח שלו להימנע ממוקשים כאלה. הוא יפנה את הלקוח שלו למקומות הטובים ביותר או לחברות הייעוץ הטובות ביותר. אחת החברות הללו היא המקור לאשראי, חברה מובילה בתחום גיוס אשראי עסקי. החברה מסייעת ליזמים המעוניינים בכך למצוא את מקורות המימון הטובים והמתאימים ביותר.

חובות ושעבודים של העסק

אחת מאבני הנגף שקשה לאתר אותן בעת גיוס הלוואה לקניית עסק פעיל בזיכיון היא נושים שהעסק העומד למכירה חייב להם כספים. לעיתים הדבר ברור, אבל יש מקרים שבהם הדברים נסתרים מעין. עו”ד מיומן יכול לזהות את אבני הנגף הללו ואחרות, או לכל הפחות לנסח הסכם המבטיח שהיזם שרכש את העסק לא ייפגע. מעבר לחובות נסתרים יבצע עורך הדין בדיקה שתגלה אם לעסק קיימים שעבודים שונים, מה שעלול לפגוע בתפקוד של העסק. למרות שמלכתחילה חלה על המוכר חובת גילוי נאות, הרי שחובתו של הרוכש למצוא את הבעיות ולהתייחס אליהן היא לא פחות חשובה. ובדיוק למטרה הזאת נועדה הנוכחות של עו”ד בעת גיוס הלוואה לקניית עסק פעיל בזיכיון.

חברת במקור לאשראי מסייעת ללקוחותיה ליצור את התנאים הנוחים ביותר לפתיחת עסק חדש או לרכישת עסק פעיל בזיכיון, כולל מציאת מקורות המימון הטובים וההלוואה המתאימה ביותר לעסק. אנשי המקצוע של המקור לאשראי מלווים את היזם מרגע ההחלטה על רכישת עסק כל שהוא ועד למצב שבו הוא עומד על רגליו ויכול להפעיל את העסק במלוא המרץ, במטרה לייצר רווחים.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן