זכיינות מקדונלדס
אם מנסים לפענח ולפצח סוד הצלחה של מקדונלדס ניתן לעשות זאת מכמה זוויות. בתחילה היה מדובר במוצר אמריקני מובהק וייחודי. כמו אופנות רבות שמגיעות לישראל המאמצת על חיקה טרנדים ואופנות מערביות בכלל ואמריקניות בפרט, כך גם עם רשת המזון המהיר הגדולה בעולם- מקדונלדס, המגישה המבורגר עסיסי בתוך לחמנייה רכה ופריכה.
סוד הצלחה של זכיינות מקדונלדס הוא כיום סוד גלוי. גורמים אחדים עשויים להסביר את הצלחת המותג:
1.מחירים עממיים. ניתן לשבוע מארוחת מקדונלדס במחיר מופחת השוואה למחירי ארוחות בשריות במסעדות שונות.
2.תפריט פשוט, אחיד, המקל על הסועדים לבחור מה שהם רוצים מתוך היצע מוגבל אבל מספיק ומספק. לנתון זה השפעה על הפחתת עלויות ההכנה של המזון וצמצום משמעותי בכוח האדם לתחזוקה ולתפעול.
3.שיטת הזיכיון המעניקה לחברה אחוז קטן-ביחס של ההכנסות, מה שמאפשר לה להתרחב ולגדול במהירות ללא סיכון גבוה.
4.התפריט והשיווק מותאמים לילדים, שנהנים גם מצעצועים ייחודיים הניתנים יחד עם ארוחת הילדים בסניפי הרשת.
5.התאמה ייעודית וייחודית לקהלים מקומיים. בישראל, לדוגמה, חלק מהסניפים הם כשרים ולא מערבים כריכי בשר עם גבינה.
6.מדובר במותג חזק עם מערכת פרסום ושיווק עצמתית ואפקטיבית.
הסוד הגלוי של ההצלחה המוכחת
סוד הצלחה של מקדונלדס הוא יותר מאשר צירוף כל הגורמים העשויים להסבירו. יש למותג ערך מוסף שמעצים אותו וקובע את מעמדו המיוחד. הרשת השכילה להיענות לדרישה ולביקוש לתפריטים מופחתי שומן. היא השכילה למזג בתפריטה מזונות שלא זה בלבד שאינם נחשבים לשומניים ולעתירי כולסטרול אלא למזינים ובריאותיים. הרשת מתמידה להתחדש ולעדכן את מוצריה, נענית לרוח התקופה ומציעה מענה לבעלי טעמים שונים ומגוונים.
סביר להניח כי אם נשאל כל אחד מהפוקדים את אחד או יותר מסניפי הרשת נקבל תשובות רבות ומגוונות על אודות סוד ההצלחה בעיניהם ובעיקר- לטעמם. מדובר ברשת מזון רבת מוניטין, אשר המזון המהיר שהיא מציעה מתאים לאורח חייהם של רבים בעולם המערבי הדינאמי, התזזיתי, שלרבים בו אין זמן לשבת ולאכול באופן מסודר אבל תמיד ימצאו דקות אחדות כדי להצטייד במזון מהיר ברשת מקדונלדס.