a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

לפני כניסה לעולם הזכיינות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > לפני כניסה לעולם הזכיינות

לפני כניסה לעולם הזכיינות

אם המוצר בזיכיון אינו בעל יתרון תחרותי, קטנים סיכוייהם הן של רוכש הזיכיון והן של מוכר הזיכיון להצליח. לאור זאת בבואנו לבחון אפשרות לרכישת זיכיון או הפיכת עסק לעסק בזכיינות, יש לקחת בחשבון את מספר נקודות:
· מהי הנוסחה המנצחת של המוצר/השירות לו אני מעוניין לרכוש/למכור את הזיכיון? האם גורמי המשיכה של הצרכנים אל המוצר עלולים לדהות עם הזמן לאור שינוי בטעמם ורצונם של הלקוחות?
· מותג בזכיינות שמצליח במדינה אחת עלול שלא להתאים למדינה אחרת. לעיתים יש צורך לבצע "תרגום" למוצר באופן שיקלע לטעמו של הקהל המקומי. מנגד ייתכן כי כניסה של מותג לא מוכר אשר מציע מוצר שאינו מוכר בשוק המקומי, ימשוך ויסקרן את הצרכן המקומי.
· זכיינות דורשת מחויבות מצד מוכר הזיכיון להמשיך לחדש ולגוון את מוצריו/שירותיו לשם שמירת רמת המשיכה של הלקוחות את המוצר/השירות.
· זכיינות דורשת הנהלה ועובדים מסורים ומחויבים. הן מצדו של רוכש הזיכיון אך בראש ובראשונה מטעמו של מוכר הזיכיון, אשר צריך להעמיד לרשות רוכשי הזיכיון צוות מיומן אשר יוכל לסייע להם להקים ולתפעל את הזיכיון.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן