זכיינות סקארה
סקארה (Sacara) היא חברת קוסמטיקה שאיתרה נישה שבעבר לא היה לה מענה מספק: תכשירי טיפוח, מוצרי איפור ובשמים במחירים נוחים במיוחד. הזיהוי המדויק של הצורך במוצרי קוסמטיקה איכותיים ולא יקרים הוביל להתרחבות מהירה למדי, ונכון ל-2017, 4 שנים בלבד מאז הקמת החברה, מדובר על רשת שמונה למעלה מ-50 סניפים בכל רחבי הארץ (חיפה, נצרת, טבריה, אשדוד, ירושלים, מעלה אדומים, ירכא, רעננה, הרצליה, בני ברק, רהט, מודיעין ועוד ועוד) – בשיטת הזכיינות.
זכיינות סקארה היא הזדמנות עסקית אטרקטיבית, אם כי גם כזו המחייבת השקעה משמעותית – הן בתשלום עבור הזיכיון והן בהקמת הסניף, ובהקשר זה חשוב לציין שחנויות הרשת משתרעות על שטח של 200 מ"ר ואף למעלה מכך. נדבך מהותי נוסף במסגרת תהליך קבלת זיכיון של סקארה הוא ליווי משפטי צמוד, על-מנת להבטיח שחוזה הזכיינות שייחתם בסופו של משא ומתן ישקף את מדיניות הרשת אבל באותה מידה גם את האינטרסים של הזכיין.
באופן כללי כדאי לדעת שזכיינות היא דרך נוחה ובטוחה להשתלב בענף הקוסמטיקה, תחום שבאופן כללי נשלט ע"י רשתות ומותגים חזקים. במקרה של זכיינות סקארה, מצטרף להצלחה המוכחת של הרשת המתפתחת ללא הרף גם הגב שלה – היא שייכת לקבוצת גולברי, מותג בולט אחר (בתחום האופנה כמובן). יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שקבלת זיכיון של סקארה, ובעצם כל חתימה על כל חוזה זכיינות, מטילה גם לא מעט מגבלות על היזם, ועל כן החשיבות הרבה של הייעוץ המשפטי בדרך לחוזה הוגן.
סעיפים נוספים שחשוב לתת עליהם את הדעת במהלך המשא ומתן עד לחתימה על חוזה הזכיינות הם מדיניות ביטול הזיכיון מצד הרשת, האם ליזם עצמו יש נקודות יציאה במידה והשידוך לא עולה יפה, מה נחשב להפרת תנאי הזיכיון ומהן הסנקציות במקרים אלה, ועוד.