זכיינות עסקים
מהם העסקים המותאמים לזכיינות? האם כל עסק יכול להתפתח באמצעות זכיינים? ובכן, זכיינות בעסקים יכולה להתאים כמעט לכל עסק המוכר מוצרים או מעניק שירותים.
העקרון המנחה לבחינה האם עסקים מותאמים לזכיינות היא האם לעסק אותו אנחנו רוצים "לשכפל" ישנו "דבר מה נוסף", אחד או יותר, אותו ניתן למסור לזכיינים ואשר ייתן להם את הערך המוסף וזאת ביחס לפתיחת עסק דומה ללא זכיינות. אותו "דבר מה נוסף" יכול שיהיה שיטות עבודה, מתכונים, רשימת/מועדון לקוחות, מוניטין ומודעות צרכנית למותג, כוח קניה אל מול ספקים, או כל אלמנט אחר אשר יכול להקנות לזכיין יתרון יחסי ביחס לעסקים דומים בתחום. כך פועלת זכיינות למכירה שמציעה רכישת זכיינות של רשת מצליחה.
מודל הזכיינות אינו מקשה אחת אחידה. לכל תחום של זכיינות עסקים, ישנם צרכים ומגבלות האופייניים לו. זכיינות עסקים למכירת מוצרים תהיה שונה מזכיינות עסקים למתן שירותים, בין היתר, בהעדר מלאי, אך גם זכיינות באותו התחום, למשל זכיינות עסקים מתחום המזון, אינה דומה בין מותג למותג.
כל תחום וכל עסק נדרשים לתפירה של "חליפה משפטית" המותאמת בדיוק לצרכיהם. אותה "חליפה משפטית" שהינה למעשה הסכם הזיכיון של הרשת, אמורה לתת מענה לרשת גם כאשר היא עסק קטן וצומח וגם לאחר שכבשה נתח שוק משמעותי לאחר פתיחת עשרות סניפים. כאשר מחפשים לרכוש זכיינות מומלצת בשלב הראשון כדאי לטפל בנושא המשפטי ולמצוא עורך דין מומחה בתחום. שלב המעבר של עסק לתחום הזיכיון הינו שלב משמעותי בחייו של עסק, הדורש תכנון והכנה קפדניים אשר טוב שייעשו בליווי של אנשי מקצוע, ובראש ובראשונה תוך ליווי משפטי של מי שמצוי בתחום למעלה משני עשורים – עורך דין גיא קולן.