זכיינות ג'פניקה
החיבה העזה של הישראלים לסושי, ולמטבח האסיאתי באופן כללי, באה לידי ביטוי מוחשי במיוחד בקרוב ל-30 סניפי ג'פניקה – אותם ניתן למצוא בצומת צמח, בקיסריה, בגבעתיים, במקומות שונים בתל אביב, ברחובות, במודיעין, בבאר שבע ובעוד מקומות ברחבי הארץ.
עפ"י הערכות שונות, המחזור השנתי של הרשת, שמהווה הוכחה שניתן למכור סושי משובח במחיר ידידותי, הוא כ-250 מיליון ₪ בשנה. ההתחלה, באופן טבעי, הייתה צנועה: סניף אחד ברחוב דיזינגוף בתל אביב, אותו פתח (ב-2004) אבי ליאני בעלות של 60,000 ₪ (כספי פיצויים שקיבל עבור שבירת רגל).
רוב הסניפים שייכים לזכיינים, וגם אתם תוכלו ליהנות מכל היתרונות של זכיינות ג'פניקה – אם כי מן הראוי להדגיש שהבעלים הנוכחיים של הרשת, ברק אברמוב, מעריך שבארץ ג'פניקה קרובה למיצוי והוא מחפש בעיקר זכיינים לחו"ל. כך או כך רכישת זיכיון של ג'פניקה, כמו כל קניית זיכיון של רשת מזון, מחייבת זהירות ובעיקר ליווי משפטי צמוד מצד עו"ד בעל ניסיון בגיבוש חוזי זכיינות וניהול משא ומתן להבטחת תנאים מיטביים לזכיין (וגם לרשת, שהרי המטרה היא מצב win-win).
באופן כללי כדאי לדעת שבעולם המסעדנות זכיינות היא קונספט מקובל מאוד, שכן ליזם שאין מאחוריו מותג מוכר קשה מאוד לגבש בכוחות עצמו קהל לקוחות יציב וקבוע שיבטיח את החזר ההשקעה הראשונית. בהתאם יותר ויותר סושיות, מסעדות ובתי קפה נפתחים על בסיס זיכיון, ונהנים מתפריט קיים שכבר הוכיח את עצמו, עיצוב שמשרה על הסועדים את התחושות הרצויות, סיוע בתפעול השוטף ושיווק רחב היקף בזכות העובדה שמדובר בחלק מרשת גדולה.
גם זכיינות ג'פניקה מספקת את הבסיס האיתן הנ"ל, כשאת כל הפרטים חובה כמובן לעגן בחוזה מסודר – חוזה שיספק מענה משפטי גם לסוגיות רבות אחרות ובהן מדיניות ביטול הזיכיון ע"י כל אחד מהצדדים ועוד רבות אחרות.