a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות לרשתות אופנה

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות לרשתות אופנה

זכיינות לרשתות אופנה

רכישת זכיינות לסניף רשת מוכרת ומצליחה יכולה להבטיח הכנסה רבה וסדירה וחופש עצמאי וכלכלי רב. אחד התחומים המשתלמים ביותר בתחום הזכיינות הוא רכישת זכיינות לרשתות אופנה. מדובר למעשה ברשתות אופנה שונות אשר כבר ביססו את מעמדן בשוק והפכו לשם מוכר בתחום הביגוד מהסוג אותו הן מציעות. רכישת זכיינות לרשת שכזו יכולה להבטיח לזכיין כי ברשותו תהיה רשת מצליחה ומניבה, וכל שיהיה עליו לעשות הוא להמשיך לתחזק אותה ולדחוף אותה קדימה בשוק האופנה התחרותי.

רכישת זכיינות לרשתות אופנה – איך עושים את זה?

חשוב לזכור כי זכיינות היא איננה תחום שמתאים לכל אחד. אמנם, מבחינה טכנית, כל אדם אשר בבעלותו ההון הנדרש לצורך קבלת זכיינות על רשת אופנה, אכן יכול להיות זכיין שלה. אך חשוב לזכור שישנו הבדל מהותי בין זכיינות מוצלחת לכזו אשר עלולה להפיל את סניפי העסק מבחינה כלכלית. על אחת כמה וכמה ברכישת זכיינות לרשת אופנה. על הזכיין להיות בקיא, באופן בסיסי לפחות, בתנודות השונות בשוק האופנה הישראלי ואף העולמי. הכוונה היא להכיר את הרשתות השונות, את המוצרים אותם הן מציעות, רשתות אשר הגיעו מחו”ל וכן כאלה המתעתדות לנחות בארצנו. מידע זה חשוב מאוד להבנה של התחרות הרבה הקיימת בשוק האופנה ועל מנת לכונן עסק זכיינות מצליח ומכניס. למרות השם שיצא לעסקי זכיינות, שם של עסקים בהם הזכיין יושב על המדוכה ומסתכל על העסק מתנהל, לא כך הדבר כלל וכלל. הזכיין, מרגע חתימת חוזה זכיינות, צריך להיות מעורב בכל המתרחש בעסק וכן לשמור על קשר רציף עם בעלי העסק המקורי. בכל חתימה על הסכם זכיינות יכולות להיות מספר הגבלות, ביניהם הגבלת תקופת הזכיינות הניתנת על ידי המזכה. עובדה זו מראה עד כמה תחום הזכיינות גמיש ונתון לשינויים. על מנת להאריך את החוזה ולקבל תפוקה לאורך זמן מזכיינות לרשת אופנה ישנו צורך בעבודה קשה, מוטיבציה רבה ויכולת ארגונית. כל אלו יבטיחו כי בעליה המקורי של הרשת יסמוך עליכם כי תוכלו לנהל את העסק שלו ולמנף אותו בשוק האופנה בו רשת לרשת זאב.

זכיינות היא אינה התעשרות במטה קסם

כמו שכבר דובר, רכישת זכיינות היא איננה התעשרות מהירה על גבו של בעל העסק או רשת האופנה. זכיינות דורשת עבודה קשה והשקעה רבה. בנוסף, חשוב לזכור כי ברכישת זכיינות לא ניתן החופש המלא לעשות ברשת האופנה ככל העולה על רוחכם. שלא כמו בעסק פרטי, בהסכם זכיינות בעל הרשת מכתיב את עתידה של הרשת. אי עמידה בתנאים אלה עלולה לגרום לאובדן הזכיינות על הרשת וכן לפגיעה כלכלית ברשת ובזכיין כאחד.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן